Bosch EDC17
dla BMW vehicles
Ostrzeżenie Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją. |
Notka
Podczas zapisywania zmodyfikowanego pliku, przeliczenie sumy kontrolnej pliku może potrwać nawet kilka minut, w zależności od wydajności komputera.
Rekomendacje
- Wyjmij ECU z pojazdu;
- Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
- Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
- Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
- Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.
Instrukcje
-
Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);
● Plug-in 154: EDC17 CP02 IROM TC1766 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Piny BOOT'ujące można znaleźć w dolnej części ECU (zaznaczone na zdjęciu na czerwono).
Piny programujące, w których należy ustawić adapter, znajdują się w prawym dolnym rogu (na żółto).Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Połączenie za pomocą ramy pozycjonującej i górnego pokładu oświetleniowego
Wymagane elementy:
- Infineon Tricore module 14P600BTLR
- Zasilacz 1400SWALIM
- Rama pozycjonująca 14P800ADBO w komplecie z górnym pokładem oświetlenia i sondami do programowania
- Adapter 14P600KT04
- Taśmowy przewód 14P600KT03
- Connect the Tricore module 14P600BTLR to the tool;
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Podłącz zasilacz 1400SWALIM to the upper illumination deck and the Tricore module;
- Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU;
- Umieść sondę (igłę) 14P800ABD3 on pin Boot pokazanego na zdjęciu, w zależności od wersji płytki drukowanej ECU, i zaklinować pod pokładem.
Notka: Proszę zapoznać się z instrukcją obsługi ramki pozycjonującej 14P800ADBO na przykład, jak umieścić sondę programującą 14P800ABD3. - Włóż przewód sondy 14P800ABD3 do złącza BOOTD adaptera.
Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji OFF, jak pokazano na rysunku: - Podłącz przewód taśmowy 14P600KT03 do adaptera i modułu Tricore.
Hardware 1
OR
Hardware 2
♦ Połączenie za pomocą tylko ramki pozycjonującej
Wymagane elementy:
- Infineon Tricore module 14P600BTLR
- Zasilacz 1400SWALIM
- Rama pozycjonująca 14P800ADBO
- Adapter 14P600KT04
- Taśmowy przewód 14P600KT03
- Drut lutowniczy
» Pin Boot podłączony do adaptera (kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji)
- Podłącz moduł Tricore 14P600BTLR do narzędzia i zasilacza sieciowego 1400SWALIM;
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU;
- Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu, w zależności od wersji płytki drukowanej ECU, and ease it into the BOOTD connector of the adapter.
Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji OFF, jak pokazano na rysunku: - Podłącz przewód taśmowy 14P600KT03 do adaptera i modułu Tricore;
- Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
Hardware 1
OR
Hardware 2
» Pin Boot przylutowany do pinu programującego (kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji)
- Podłącz moduł Tricore 14P600BTLR do narzędzia i zasilacza sieciowego 1400SWALIM;
- Zlutuj mostek na dwa pady programujące pokazanego na zdjęciu, w zależności od wersji płytki drukowanej ECU:
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU.
Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji ON, jak pokazano na rysunku: - Podłącz przewód taśmowy 14P600KT03 do adaptera i modułu Tricore;
- Usuń mostek przed ponowym montażem ECU w pojeździe.
Hardware 1
OR
Hardware 2
♦ Połączenie bezpośrednie
Wymagane elementy:
- Infineon Tricore module 14P600BTLR
- Zasilacz 1400SWALIM
- Kabel 14P600KT02
- Drut lutowniczy
- Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu, w zależności od wersji płytki drukowanej ECU:
- Connect the Tricore module 14P600BTLR to the tool, the AC Adaptor 1400SWALIM and the cable 14P600KT02;
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 5,7 Czerwony +12V Pin 6 Czarny Masa Pin 46 Biały CAN-High Pin 33 Zielony CAN-Low Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT
- Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
Hardware 1
OR
Hardware 2
● Plug-in 156: EDC17 CP09 XROM TC1796 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Piny BOOT'ujące można znaleźć w dolnej części ECU.
Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Połączenie bezpośrednie
Wymagane elementy:
- Infineon Tricore module 14P600BTLR
- Zasilacz 1400SWALIM
- Kabel 14P600KT02
- Drut lutowniczy
- Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu;
- Connect the Tricore module 14P600BTLR to the tool, the AC Adaptor 1400SWALIM and the cable 14P600KT02;
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej
Pin Kolor Opis M2 Pin 8, M3 Pin 13 Czerwony +12V M2 Pin 3 Czarny Masa M3 Pin 20 Biały CAN-High M3 Pin 19 Zielony CAN-Low Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT
- Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
-
Make a backup copy or read and write the ECU (click here for further information).
♦ Backup (click here for further information)
To make a full backup containing all data of the memories on the ECU:
- Select Tool:
- Select Backup Read:
To rewrite the backup file, and so restore the ECU to its original conditions, select Backup Write from Tool menu.
♦ Read and Write (click here for further information)
Select Odczyt to read the file containing the maps for engine control.
Select Zapis to write the modified file.
`
Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl