Bosch EDC17 (BMW/MINI) (DDE8)
Ostrzeżenie Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją. |
Notka
Podczas zapisywania zmodyfikowanego pliku, przeliczenie sumy kontrolnej pliku może potrwać nawet kilka minut, w zależności od wydajności komputera.
Obsługiwane pojazdy | Vehicles NOT supported |
---|---|
BMW 1 - E81/E82/E87 wszystkie silniki Diesel'a | BMW 1 - F20 |
BMW 3 - E90/E91/E92 wszystkie silniki Diesel'a | BMW 5 GT - F07 |
BMW X5 - E70 40d | BMW 5 - F10/F11 (EDC17C41/EDC17CP45) |
BMW X6 - E71 40d | BMW 7 - F01/F02/F03 (EDC17CP45) |
MINI R56 restyling & COUNTRYMAN 1.6d (BMW) | BMW X3 Series F25 EDC17C41 / EDC17CP45 |
ECU unlock
To be able to read and write this ECU in Bootloader Tricore mode, first you have to acquire data through the OBD-II diagnostic connector (click here for further information)
- Connect the OBD-II cable 144300KCAN to the vehicle's OBD-II connector;
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
- Select Tool:
- Select OBDII Data:
- Make backup, reading and writing in Bootloader mode.


Notka: Perfom this procedure only the first time you work on the vehicle.
Rekomendacje
- Wyjmij ECU z pojazdu;
- Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
- Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
- Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
- Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.
Instrukcje
-
Get the data to unlock the ECU through the OBD-II diagnostic connector (click here for further information);
- Connect the OBD-II cable 144300KCAN to the vehicle's OBD-II connector;
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
- Select Tool:
- Select OBDII Data:
- Make backup, reading and writing in Bootloader mode.
Notka: Perfom this procedure only the first time you work on the vehicle.
-
Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);
● Plug-in 220: EDC17 C41 IROM TC1797 BMW (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Piny Boot można znaleźć po prawej stronie z tyłu ECU (zaznaczone na zdjęciu na czerwono).
Piny programujące, w których należy ustawić adapter, znajdują się w prawym dolnym rogu (na żółto).Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Połączenie za pomocą ramy pozycjonującej i górnego pokładu oświetleniowego
Wymagane elementy:
- Infineon Tricore module 14P600BTLR
- Zasilacz 1400SWALIM
- Rama pozycjonująca 14P800ADBO w komplecie z górnym pokładem oświetlenia i sondami do programowania
- Adapter 14P600KT04
- Taśmowy przewód 14P600KT03
- Connect the Tricore module 14P600BTLR to the tool;
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Podłącz zasilacz 1400SWALIM to the upper illumination deck and the Tricore module;
- Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU;
- Umieść sondę (igłę) 14P800ABD3 on pin Boot pokazanego na zdjęciu, i zaklinować pod pokładem.
Notka: Proszę zapoznać się z instrukcją obsługi ramki pozycjonującej 14P800ADBO na przykład, jak umieścić sondę programującą 14P800ABD3. - Włóż przewód sondy 14P800ABD3 do złącza BOOTD adaptera.
Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji OFF, jak pokazano na rysunku: - Podłącz przewód taśmowy 14P600KT03 do adaptera i modułu Tricore.
♦ Połączenie za pomocą tylko ramki pozycjonującej
Wymagane elementy:
- Infineon Tricore module 14P600BTLR
- Zasilacz 1400SWALIM
- Rama pozycjonująca 14P800ADBO
- Adapter 14P600KT04
- Taśmowy przewód 14P600KT03
- Drut lutowniczy
» Pin Boot podłączony do adaptera (kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji)
- Podłącz moduł Tricore 14P600BTLR do narzędzia i zasilacza sieciowego 1400SWALIM;
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU;
- Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu, and ease it into the BOOTD connector of the adapter.
Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji OFF, jak pokazano na rysunku: - Podłącz przewód taśmowy 14P600KT03 do adaptera i modułu Tricore;
- Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
» Pin Boot przylutowany do pinu programującego (kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji)
- Podłącz moduł Tricore 14P600BTLR do narzędzia i zasilacza sieciowego 1400SWALIM;
- Zlutuj mostek na dwa pady programujące pokazanego na zdjęciu:
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU.
Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji ON, jak pokazano na rysunku: - Podłącz przewód taśmowy 14P600KT03 do adaptera i modułu Tricore;
- Usuń mostek przed ponowym montażem ECU w pojeździe.
♦ Połączenie bezpośrednie
Wymagane elementy:
- Infineon Tricore module 14P600BTLR
- Zasilacz 1400SWALIM
- Kabel 14P600KT02
- Drut lutowniczy
- Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu:
- Connect the Tricore module 14P600BTLR to the tool, the AC Adaptor 1400SWALIM and the cable 14P600KT02;
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 8,13 Czerwony +12V Pin 3 Czarny Masa Pin 20 Biały CAN-High Pin 19 Zielony CAN-Low Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT
- Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
● Plug-in 220: EDC17 C41 IROM TC1797 MINI (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Piny Boot można znaleźć po prawej stronie ECU (zaznaczone na zdjęciu na czerwono).
Piny programujące, w których należy ustawić adapter, znajdują się w prawym dolnym rogu (na żółto).Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Połączenie za pomocą ramy pozycjonującej i górnego pokładu oświetleniowego
Wymagane elementy:
- Infineon Tricore module 14P600BTLR
- Zasilacz 1400SWALIM
- Rama pozycjonująca 14P800ADBO w komplecie z górnym pokładem oświetlenia i sondami do programowania
- Adapter 14P600KT04
- Taśmowy przewód 14P600KT03
- Connect the Tricore module 14P600BTLR to the tool;
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Podłącz zasilacz 1400SWALIM to the upper illumination deck and the Tricore module;
- Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU;
- Umieść sondę (igłę) 14P800ABD3 on pin Boot pokazanego na zdjęciu, i zaklinować pod pokładem.
Notka: Proszę zapoznać się z instrukcją obsługi ramki pozycjonującej 14P800ADBO na przykład, jak umieścić sondę programującą 14P800ABD3. - Włóż przewód sondy 14P800ABD3 do złącza BOOTD adaptera.
Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji OFF, jak pokazano na rysunku: - Podłącz przewód taśmowy 14P600KT03 do adaptera i modułu Tricore.
♦ Połączenie za pomocą tylko ramki pozycjonującej
Wymagane elementy:
- Infineon Tricore module 14P600BTLR
- Zasilacz 1400SWALIM
- Rama pozycjonująca 14P800ADBO
- Adapter 14P600KT04
- Taśmowy przewód 14P600KT03
- Drut lutowniczy
» Pin Boot podłączony do adaptera (kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji)
- Podłącz moduł Tricore 14P600BTLR do narzędzia i zasilacza sieciowego 1400SWALIM;
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU;
- Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu, and ease it into the BOOTD connector of the adapter.
Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji OFF, jak pokazano na rysunku: - Podłącz przewód taśmowy 14P600KT03 do adaptera i modułu Tricore;
- Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
» Pin Boot przylutowany do pinu programującego (kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji)
- Podłącz moduł Tricore 14P600BTLR do narzędzia i zasilacza sieciowego 1400SWALIM;
- Zlutuj mostek na dwa pady programujące pokazanego na zdjęciu:
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU.
Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji ON, jak pokazano na rysunku: - Podłącz przewód taśmowy 14P600KT03 do adaptera i modułu Tricore;
- Usuń mostek przed ponowym montażem ECU w pojeździe.
♦ Połączenie bezpośrednie
Wymagane elementy:
- Infineon Tricore module 14P600BTLR
- Zasilacz 1400SWALIM
- Kabel 14P600KT02
- Drut lutowniczy
- Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu:
- Connect the Tricore module 14P600BTLR to the tool, the AC Adaptor 1400SWALIM and the cable 14P600KT02;
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 1,18 Czerwony +12V Pin 2 Czarny Masa Pin 56 Biały CAN-High Pin 55 Zielony CAN-Low Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT
- Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
● Plug-in 221: EDC17 CP45 IROM TC1797 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Piny Boot można znaleźć po prawej stronie z tyłu ECU (zaznaczone na zdjęciu na czerwono).
Piny programujące, w których należy ustawić adapter, znajdują się w prawym dolnym rogu (na żółto).Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Połączenie za pomocą ramy pozycjonującej i górnego pokładu oświetleniowego
Wymagane elementy:
- Infineon Tricore module 14P600BTLR
- Zasilacz 1400SWALIM
- Rama pozycjonująca 14P800ADBO w komplecie z górnym pokładem oświetlenia i sondami do programowania
- Adapter 14P600KT04
- Taśmowy przewód 14P600KT03
- Connect the Tricore module 14P600BTLR to the tool;
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Podłącz zasilacz 1400SWALIM to the upper illumination deck and the Tricore module;
- Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU;
- Umieść sondę (igłę) 14P800ABD3 on pin Boot pokazanego na zdjęciu, i zaklinować pod pokładem.
Notka: Proszę zapoznać się z instrukcją obsługi ramki pozycjonującej 14P800ADBO na przykład, jak umieścić sondę programującą 14P800ABD3. - Włóż przewód sondy 14P800ABD3 do złącza BOOTD adaptera.
Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji OFF, jak pokazano na rysunku: - Podłącz przewód taśmowy 14P600KT03 do adaptera i modułu Tricore.
♦ Połączenie za pomocą tylko ramki pozycjonującej
Wymagane elementy:
- Infineon Tricore module 14P600BTLR
- Zasilacz 1400SWALIM
- Rama pozycjonująca 14P800ADBO
- Adapter 14P600KT04
- Taśmowy przewód 14P600KT03
- Drut lutowniczy
» Pin Boot podłączony do adaptera (kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji)
- Podłącz moduł Tricore 14P600BTLR do narzędzia i zasilacza sieciowego 1400SWALIM;
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU;
- Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu, and ease it into the BOOTD connector of the adapter.
Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji OFF, jak pokazano na rysunku: - Podłącz przewód taśmowy 14P600KT03 do adaptera i modułu Tricore;
- Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
» Pin Boot przylutowany do pinu programującego (kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji)
- Podłącz moduł Tricore 14P600BTLR do narzędzia i zasilacza sieciowego 1400SWALIM;
- Zlutuj mostek na dwa pady programujące pokazanego na zdjęciu:
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU.
Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji ON, jak pokazano na rysunku: - Podłącz przewód taśmowy 14P600KT03 do adaptera i modułu Tricore;
- Usuń mostek przed ponowym montażem ECU w pojeździe.
♦ Połączenie bezpośrednie
Wymagane elementy:
- Infineon Tricore module 14P600BTLR
- Zasilacz 1400SWALIM
- Kabel 14P600KT02
- Drut lutowniczy
- Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu:
- Connect the Tricore module 14P600BTLR to the tool, the AC Adaptor 1400SWALIM and the cable 14P600KT02;
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 8,13 Czerwony +12V Pin 3 Czarny Masa Pin 20 Biały CAN-High Pin 19 Zielony CAN-Low Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT
- Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
-
Make a backup copy or read and write the ECU (click here for further information).
♦ Backup (click here for further information)
To make a full backup containing all data of the memories on the ECU:
- Select Tool:
- Select Backup Read:
To rewrite the backup file, and so restore the ECU to its original conditions, select Backup Write from Tool menu.
♦ Read and Write (click here for further information)
Select Odczyt to read the file containing the maps for engine control.
Select Zapis to write the modified file.
`
Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl