Bosch EDC17
dla Mercedes vehicles



Ostrzeżenie

Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją.

KORZYSTAJĄC Z NINIEJSZEGO PROTOKOŁU, POTWIERDZASZ PEŁNĄ I BEZWARUNKOWĄ AKCEPTACJĘ NINIEJSZEGO REGULAMINU, ZWALNIASZ NAS Z WSZELKIEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI I ZRZEKASZ SIĘ WSZELKICH PRAW DO DOCHODZENIA JAKIEGOKOLWIEK ODSZKODOWANIA.



Notka

Podczas zapisywania zmodyfikowanego pliku, przeliczenie sumy kontrolnej pliku może potrwać nawet kilka minut, w zależności od wydajności komputera.



Rekomendacje

  1. Wyjmij ECU z pojazdu;
  2. Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
  3. Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
  4. Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
  5. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  6. Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.

Instrukcje

  1. Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);

    ● Plug-in 155: EDC17 CP10 XROM TC1796
    ● Plug-in 182: EDC17 CP10 IROM TC1796
    ● Plug-in 222: EDC17 C01 XROM TC1796
    ● Plug-in 273: EDC17 CP10 IROM TC1796 EXTERNAL MEMORY (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)

    Piny Boot można znaleźć po lewej stronie ECU.

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Połączenie bezpośrednie

    Wymagane elementy:

    1. Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu:




    2. Connect the Tricore module 14P600BTLR to the tool, the AC Adaptor 1400SWALIM and the cable 14P600KT02;
    3. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 3,15 Czerwony +12V
      Pin 2 Czarny Masa
      Pin 41 Biały CAN-High
      Pin 54 Zielony CAN-Low
      Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT

    4. Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.



    ● Plug-in 157: EDC17 CP01 IROM TC1796 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)

    Piny Boot można znaleźć po lewej stronie ECU.

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Połączenie bezpośrednie

    Wymagane elementy:

    1. Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu:




    2. Connect the Tricore module 14P600BTLR to the tool, the AC Adaptor 1400SWALIM and the cable 14P600KT02;
    3. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 3,15 Czerwony +12V
      Pin 2 Czarny Masa
      Pin 54 Biały CAN-High
      Pin 41 Zielony CAN-Low
      Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT

    4. Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.



    ● Plug-in 231: EDC17 C43 IROM TC1797 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)

    Piny Boot można znaleźć po lewej stronie ECU.

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Połączenie bezpośrednie

    Wymagane elementy:

    1. Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu:




    2. Connect the Tricore module 14P600BTLR to the tool, the AC Adaptor 1400SWALIM and the cable 14P600KT02;
    3. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 1,15 Czerwony +12V
      Pin 2 Czarny Masa
      Pin 41 Biały CAN-High
      Pin 54 Zielony CAN-Low
      Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT

    4. Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.



    ● Plug-in 365: EDC17 CP46 IROM TC1797 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)

    Piny Boot można znaleźć po lewej stronie ECU.

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Połączenie bezpośrednie

    Wymagane elementy:

    1. Przylutuj drut do dwóch pinów Boot pokazanych na rysunku:




    2. Connect the Tricore module 14P600BTLR to the tool, the AC Adaptor 1400SWALIM and the cable 14P600KT02;
    3. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 3,15 Czerwony +12V
      Pin 2 Czarny Masa
      Pin 41 Biały CAN-High
      Pin 54 Zielony CAN-Low
      Drut przylutowany do dwóch pinów Szary z krokodylkiem BOOT

    4. Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.



  2. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  3. Make a backup copy or read and write the ECU (click here for further information).

    Backup (click here for further information)

    To make a full backup containing all data of the memories on the ECU:

    1. Select Tool:




    2. Select Backup Read:




    To rewrite the backup file, and so restore the ECU to its original conditions, select Backup Write from Tool menu.

    Read and Write (click here for further information)

    Select Odczyt to read the file containing the maps for engine control.

    Select Zapis to write the modified file.





`

Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl

Ostatni czas zmiany strony: 2023-03-31 05:18:33

Kontakt



E-mail: lawniczak.sz@gmail.com

Telefon: +48 667 089 498

WhatsApp: +48 667 089 498