Bosch EDC17
dla Toyota vehicles



Ostrzeżenie

Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją.

KORZYSTAJĄC Z NINIEJSZEGO PROTOKOŁU, POTWIERDZASZ PEŁNĄ I BEZWARUNKOWĄ AKCEPTACJĘ NINIEJSZEGO REGULAMINU, ZWALNIASZ NAS Z WSZELKIEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI I ZRZEKASZ SIĘ WSZELKICH PRAW DO DOCHODZENIA JAKIEGOKOLWIEK ODSZKODOWANIA.



Notka

Podczas zapisywania zmodyfikowanego pliku, przeliczenie sumy kontrolnej pliku może potrwać nawet kilka minut, w zależności od wydajności komputera.



Rekomendacje

  1. Wyjmij ECU z pojazdu;
  2. Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
  3. Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
  4. Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
  5. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  6. Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.

Instrukcje

  1. Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);

    ● Plug-in 195: EDC17 CP07 IROM TC1766 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)

    Piny BOOT'ujące można znaleźć w dolnej części ECU (zaznaczone na zdjęciu na czerwono).
    Piny programujące, w których należy ustawić adapter, znajdują się w prawym dolnym rogu (na żółto).

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Połączenie za pomocą ramy pozycjonującej i górnego pokładu oświetleniowego

    Wymagane elementy:

    • Infineon Tricore module 14P600BTLR
    • Zasilacz 1400SWALIM
    • Rama pozycjonująca 14P800ADBO w komplecie z górnym pokładem oświetlenia i sondami do programowania
    • Adapter 14P600KT04
    • Taśmowy przewód 14P600KT03

    1. Connect the Tricore module 14P600BTLR to the tool;
    2. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    3. Podłącz zasilacz 1400SWALIM to the upper illumination deck and the Tricore module;
    4. Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU;
    5. Umieść sondę (igłę) 14P800ABD3 on pin Boot pokazanego na zdjęciu, i zaklinować pod pokładem.
      Notka: Proszę zapoznać się z instrukcją obsługi ramki pozycjonującej 14P800ADBO na przykład, jak umieścić sondę programującą 14P800ABD3.




    6. Włóż przewód sondy 14P800ABD3 do złącza BOOTD adaptera.
      Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji OFF, jak pokazano na rysunku:




    7. Podłącz przewód taśmowy 14P600KT03 do adaptera i modułu Tricore.

    ♦ Połączenie za pomocą tylko ramki pozycjonującej

    Wymagane elementy:

    • Infineon Tricore module 14P600BTLR
    • Zasilacz 1400SWALIM
    • Rama pozycjonująca 14P800ADBO
    • Adapter 14P600KT04
    • Taśmowy przewód 14P600KT03
    • Drut lutowniczy

    » Pin Boot podłączony do adaptera (kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji)

    1. Podłącz moduł Tricore 14P600BTLR do narzędzia i zasilacza sieciowego 1400SWALIM;
    2. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    3. Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU;
    4. Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu, and ease it into the BOOTD connector of the adapter.
      Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji OFF, jak pokazano na rysunku:






    5. Podłącz przewód taśmowy 14P600KT03 do adaptera i modułu Tricore;
    6. Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.

    » Pin Boot przylutowany do pinu programującego (kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji)

    1. Podłącz moduł Tricore 14P600BTLR do narzędzia i zasilacza sieciowego 1400SWALIM;
    2. Zlutuj mostek na dwa pady programujące pokazanego na zdjęciu:




    3. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    4. Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU.
      Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji ON, jak pokazano na rysunku:




    5. Podłącz przewód taśmowy 14P600KT03 do adaptera i modułu Tricore;
    6. Usuń mostek przed ponowym montażem ECU w pojeździe.

    ♦ Połączenie bezpośrednie

    Wymagane elementy:

    1. Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu:




    2. Connect the Tricore module 14P600BTLR to the tool, the AC Adaptor 1400SWALIM and the cable 14P600KT02;
    3. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 4,77 Czerwony +12V
      Pin 2 Czarny Masa
      Pin 81 Biały CAN-High
      Pin 80 Zielony CAN-Low
      Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT

    4. Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.



    ● Plug-in 195: EDC17 CP07 IROM TC1766 HW2011+ (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)

    Układ ECU montowanych w pojazdach Toyoty produkowanych od 2011 roku różni się nieco od tradycyjnego układu, gdzie zaznaczone są białymi kółkami.

    Piny BOOT'ujące można znaleźć w dolnej części ECU.

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Połączenie bezpośrednie

    Wymagane elementy:

    1. Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu:




    2. Connect the Tricore module 14P600BTLR to the tool, the AC Adaptor 1400SWALIM and the cable 14P600KT02;
    3. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 4,65,77 Czerwony, Pomarańczowy +12V
      Pin 2 Czarny Masa
      Pin 81 Biały CAN-High
      Pin 80 Zielony CAN-Low
      Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT

    4. Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.



  2. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  3. Make a backup copy or read and write the ECU (click here for further information).

    Backup (click here for further information)

    To make a full backup containing all data of the memories on the ECU:

    1. Select Tool:




    2. Select Backup Read:




    To rewrite the backup file, and so restore the ECU to its original conditions, select Backup Write from Tool menu.

    Read and Write (click here for further information)

    Select Odczyt to read the file containing the maps for engine control.

    Select Zapis to write the modified file.





`

Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl

Ostatni czas zmiany strony: 2023-03-31 05:18:34

Kontakt



E-mail: lawniczak.sz@gmail.com

Telefon: +48 667 089 498

WhatsApp: +48 667 089 498