Protokół numer 040
Ostrzeżenie Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją. |
Rekomendacje
- Wyjmij ECU z pojazdu;
- Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
- Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
- Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
- Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.
Instrukcje
-
Podłącz ECU (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);
Podkładki programujące znajdują się na spodzie ECU.
Dostępne tryby połączenia Aby wyświetlić instrukcje, kliknij żądany tryb.
♦ Połączenie bezpośrednie za pomocą chwytaków sondy SMD
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Mini Grabber Probe SMD 144300T109
- Grab the Boot pin pokazanego na zdjęciu using a mini grabber probe SMD 144300T109 and connect the cable 14P600KT02 to the probe using a wire, according to the pinout provided below;
- Chwyć pokazany na obrazku pin CNF1 za pomocą sondy mini grabber SMD 144300T109 i podłącz kabel 14P600KT02 do sondy za pomocą przewodu, zgodnie z pinoutem podanym poniżej:
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 1/1,1/2 Czerwony +12V Pin 1/5 Czarny Masa Pin 1/3 Zółty K-Line Grabber Probe SMD Szary z krokodylkiem BOOT Grabber Probe SMD Niebieski z krokodylkiem CNF1
♦ Połączenie bezpośrednie with wires soldered on the ECU
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Drut lutowniczy
- Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu;
- Przylutuj lub dotknij igłą pin CNF1 pokazanego na zdjęciu;
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 1/1,1/2 Czerwony +12V Pin 1/5 Czarny Masa Pin 1/3 Zółty K-Line Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT Przylutowany kabelek Niebieski z krokodylkiem CNF1
- Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
-
Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.
Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.
Okno kopii zapasowej
`
Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl