Protokół numer 173
Ostrzeżenie Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją. |
Rekomendacje
- Wyjmij ECU z pojazdu;
- Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
- Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
- Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
- Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.
Instrukcje
-
Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);
● ECU Marelli 4SV (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Podkładki programujące znajdują się w dolnej części ECU.
Aby zaprogramować ten ECU, musisz także użyć kilku padów programujących na tylnej stronie.
Dostępne tryby połączenia Aby wyświetlić instrukcje, kliknij żądany tryb.
♦ Połączenie bezpośrednie
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Drut lutowniczy
- Przylutuj lub dotknij igłą pin Reset pokazanego na zdjęciu:
- Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu, located on the back side of the ECU:
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 3,4 Czerwony +12V Pin 1 Czarny Masa Pin 43 Zółty K-Line Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT Przylutowany kabelek Brown with alligator clip Reset
- Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
● ECU Marelli 4TV (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
The programming pads can be found on the bottom side of the ECU.
Dostępne tryby połączenia Aby wyświetlić instrukcje, kliknij żądany tryb.
♦ Połączenie bezpośrednie
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- One 100 Ohm resistor
- Drut lutowniczy
- Zlutuj mostek na dwa pady programujące pokazanego na zdjęciu;
- Solder the resistor on the pads pokazanego na zdjęciu:
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 3,4 Czerwony +12V Pin 1 Czarny Masa Pin 43 Zółty K-Line
- Remove the bridge and the resistor before reinstalling the ECU on the vehicle.
-
Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.
Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.
Okno kopii zapasowej
`
Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl