Protokół numer 246



Ostrzeżenie

Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją.

KORZYSTAJĄC Z NINIEJSZEGO PROTOKOŁU, POTWIERDZASZ PEŁNĄ I BEZWARUNKOWĄ AKCEPTACJĘ NINIEJSZEGO REGULAMINU, ZWALNIASZ NAS Z WSZELKIEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI I ZRZEKASZ SIĘ WSZELKICH PRAW DO DOCHODZENIA JAKIEGOKOLWIEK ODSZKODOWANIA.



Rekomendacje

  1. Wyjmij ECU z pojazdu;
  2. Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
  3. Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
  4. Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
  5. Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.

Instrukcje

  1. Podłącz ECU (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);

    The programming pads are in the left part of the ECU.



    Notka: Ze względu na duży pobór mocy przez ECU, narzędzie należy zasilać zewnętrznym akumulatorem lub zasilaczem stabilizowanym (+12/24V - 5A).

    Dostępne tryby połączenia Aby wyświetlić instrukcje, kliknij żądany tryb.

    ♦ Połączenie za pomocą ramki pozycjonującej

    Wymagane elementy:

    Ostrzeżenie: Make sure that the programming pads are clean: carefully remove any eventual trace of tin. Also, make sure that the ECU lays flat on the frame, and when necessary put a shim under the ECU.

    1. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    2. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin B60 Czerwony +12V
      Pin B61 Czarny Masa

    3. Podłączyć przewód 144300TALI to the tool and the external battery;
    4. Ustaw adapter 14AM00T13M w ramie i opuść go na ECU, zaczynając od Pin 1 zaznaczonego na rysunku:






    5. Podłącz przewód taśmowy 144300T102 do adaptera i narzędzia.

    ♦ Bezpośrednie połączenie za pomocą adaptera

    Wymagane elementy:

    • Kabel 14P600KT02
    • Battery supply cable 144300TALI
    • External Battery or regulated power supply (+12/24V - 5A)
    • Adapter 14AS00T05S
    • Male pin header
    • Taśmowy przewód 144300T102

    1. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin B60 Czerwony +12V
      Pin B61 Czarny Masa

    2. Podłączyć przewód 144300TALI to the tool and the external battery;
    3. Solder the pin headers on the programming pads. Notka: In the rows of the programming pads, the starting pins on which to place the two headers are staggered. Please refer to the picture below for the starting pins:



      Ostrzeżenie: The programming pads for J-Tag lines are the short ones, while the longer are pads to GND. Make sure to solder the headers without making short-circuits.



    4. Ustaw adapter 14AS00T05S on the pin headers:




    5. Podłącz przewód taśmowy 144300T102 do adaptera i narzędzia.

    ♦ Połączenie za pomocą tęczowego kabla taśmowego

    Wymagane elementy:

    • Kabel 14P600KT02
    • Battery supply cable 144300TALI
    • External Battery or regulated power supply (+12/24V - 5A)
    • 16-żyłowy tęczowy kabel taśmowy 144300T105

    1. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin B60 Czerwony +12V
      Pin B61 Czarny Masa

    2. Podłączyć przewód 144300TALI to the tool and the external battery;
    3. Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T105 do padów programujących zgodnie z instrukcją pokazanego na zdjęciu. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:




    4. Pin Kolor
      11 Nieużywany
      12 Nieużywany
      13 Nieużywany
      14 Nieużywany
      15 Nieużywany
      16 Niebieski
      17 Fioletowy
      18 Szary
      19 Biały
      20 Czarny
      21 Brązowy
      22 Czerwony
      23 Nieużywany
      24 Zółty
      25 Nieużywany
      26 Nieużywany



  2. Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).

    ♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).

    Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.

    Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
    Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.

    Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
    Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.

    Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.


    Okno kopii zapasowej



`

Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl

Ostatni czas zmiany strony: 2023-03-31 05:18:34

Kontakt



E-mail: lawniczak.sz@gmail.com

Telefon: +48 667 089 498

WhatsApp: +48 667 089 498