Protokół numer 247
Ostrzeżenie Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją. |
Rekomendacje
- Wyjmij ECU z pojazdu;
- Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
- Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
- Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
- Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.
Instrukcje
-
Podłącz ECU (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);
W dolnej części ECU znajdują się piny programowania.
Dostępne tryby połączenia Aby wyświetlić instrukcje, kliknij żądany tryb.
♦ Połączenie za pomocą ramki pozycjonującej
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Rama pozycjonująca 14P800ADBO
- Adapter 14AM00T05M
- Taśmowy przewód 144300T102
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin B17,B52 Czerwony +12V Pin B23 Czarny Masa
- Ustaw adapter 14AM00T05M w ramie i opuść go na ECU, zaczynając od Pin 1 zaznaczonego na rysunku:
- Podłącz przewód taśmowy 144300T102 do adaptera i narzędzia.
♦ Połączenie za pomocą tęczowego kabla taśmowego
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- 16-żyłowy tęczowy kabel taśmowy 144300T105
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin B17,B52 Czerwony +12V Pin B23 Czarny Masa
- Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T105 do padów programujących zgodnie z instrukcją pokazanego na zdjęciu. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:
Pin Kolor 11 Nieużywany 12 Nieużywany 13 Nieużywany 14 Nieużywany 15 Zielony 16 Niebieski 17 Fioletowy 18 Szary 19 Biały 20 Czarny 21 Nieużywany 22 Czerwony 23 Nieużywany 24 Zółty 25 Nieużywany 26 Nieużywany
-
Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.
Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.
Okno kopii zapasowej
`
Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl