Protokół numer 248
Ostrzeżenie Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją. |
Rekomendacje
- Wyjmij ECU z pojazdu;
- Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
- Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
- Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
- Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.
Instrukcje
-
Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);
● ECU with OM561 Solenoid system (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
The programming pads are on the bottom side of the ECU.
Aby zaprogramować ten ECU, musisz także użyć kilku padów programujących na tylnej stronie.
Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Połączenie za pomocą ramki pozycjonującej
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Rama pozycjonująca 14P800ADBO
- Adapter 14AM00T06M
- Taśmowy przewód 144300T102
- Drut lutowniczy
- Solder three bridges on the programming pads pokazanego na zdjęciu, located on the back side of the ECU:
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 5,15 Czerwony +12V Pin 2 Czarny Masa
- Ustaw adapter 14AM00T06M into the compartment of the frame and right it on the ECU:
- Podłącz przewód taśmowy 144300T102 do adaptera i narzędzia;
- Remove the bridges before re-installing the ECU on the vehicle.
♦ Połączenie za pomocą tęczowego kabla taśmowego
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- 16-żyłowy tęczowy kabel taśmowy 144300T105
- Drut lutowniczy
- Solder three bridges on the programming pads pokazanego na zdjęciu, located on the back side of the ECU:
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 5,15 Czerwony +12V Pin 2 Czarny Masa
- Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T105 do padów programujących zgodnie z instrukcją pokazanego na zdjęciu. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:
- Remove the bridges before re-installing the ECU on the vehicle.
Pin Kolor 11 Nieużywany 12 Nieużywany 13 Nieużywany 14 Nieużywany 15 Nieużywany 16 Niebieski 17 Fioletowy 18 Szary 19 Biały 20 Czarny 21 Brązowy 22 Czerwony 23 Nieużywany 24 Zółty 25 Nieużywany 26 Nieużywany
● ECU with OM561 Piezotec system (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
The programming pads are on the bottom side of the ECU.
Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Połączenie za pomocą ramki pozycjonującej
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Rama pozycjonująca 14P800ADBO
- Adapter 14AM00T06M
- Taśmowy przewód 144300T102
- Drut lutowniczy
- Zlutuj mostek na dwa pady programujące pokazanego na zdjęciu:
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 5,15 Czerwony +12V Pin 2 Czarny Masa
- Ustaw adapter 14AM00T06M into the compartment of the frame and right it on the ECU:
- Podłącz przewód taśmowy 144300T102 do adaptera i narzędzia;
- Usuń mostek przed ponowym montażem ECU w pojeździe.
♦ Połączenie za pomocą tęczowego kabla taśmowego
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- 16-żyłowy tęczowy kabel taśmowy 144300T105
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 5,15 Czerwony +12V Pin 2 Czarny Masa
- Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T105 do padów programujących zgodnie z instrukcją pokazanego na zdjęciu. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:
Pin Kolor 11 Nieużywany 12 Nieużywany 13 Nieużywany 14 Nieużywany 15 Nieużywany 16 Niebieski 17 Fioletowy 18 Szary 19 Biały 20 Czarny 21 Brązowy 22 Czerwony 23 Nieużywany 24 Zółty 25 Nieużywany 26 Nieużywany
-
Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.
Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.
Okno kopii zapasowej
`
Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl