Protokół numer 316



Ostrzeżenie

Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją.

KORZYSTAJĄC Z NINIEJSZEGO PROTOKOŁU, POTWIERDZASZ PEŁNĄ I BEZWARUNKOWĄ AKCEPTACJĘ NINIEJSZEGO REGULAMINU, ZWALNIASZ NAS Z WSZELKIEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI I ZRZEKASZ SIĘ WSZELKICH PRAW DO DOCHODZENIA JAKIEGOKOLWIEK ODSZKODOWANIA.



Notka

Protokół ten NIE umożliwia odczytu, zapisu i wykonywania kopii zapasowych pamięci EEPROM. W przypadku chęci modyfikacji pamięci EEPROM i/lub sklonowania ECU należy skorzystać z programatora układów pamięci.



Rekomendacje

  1. Wyjmij ECU z pojazdu;
  2. Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
  3. Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
  4. Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
  5. Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.

Instrukcje

  1. Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);

    ● Hardware 1 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    Odczyt using positioning frame and upper illumination deck

    Podkładki programujące znajdują się w dolnej części tylnej strony ECU.

    Wymagane elementy:

    • Kabel 14P600KT02
    • Rama pozycjonująca 14P800ADBO w komplecie z górnym pokładem oświetlenia i sondami do programowania
    • Zasilacz 1400SWALIM
    • Adapter 14AM00T11M
    • 16-way Taśmowy kabel 144300T102
    • Drut lutowniczy

    1. Zlutuj mostek na dwa pady programujące pokazanego na zdjęciu, located on the front side of the ECU:




    2. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    3. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Kolor Opis
      Czerwony +12V
      Czarny Masa

    4. Podłącz zasilacz 1400SWALIM to the upper illumination deck;
    5. Ustaw adapter 14AM00T11M w ramie i opuść go na ECU, zaczynając od Pin 1 zaznaczonego na rysunku;
    6. Umieść sondę (igłę) 14P800ABD3 on pin CNX pokazanego na zdjęciu i zaklinować pod pokładem;
    7. Ease the wire of the probe placed on pin CNX into the CNX connector of the adapter;
    8. Umieść sondę (igłę) 14P800ABD3 on pin WDT pokazanego na zdjęciu i zaklinować pod pokładem;
    9. Ease the wire of the probe placed on pin WDT into the WDT connector of the adapter;
    10. Notka: Proszę zapoznać się z instrukcją obsługi ramki pozycjonującej 14P800ADBO na przykład, jak umieścić sondę programującą 14P800ABD3.





    11. Podłącz przewód taśmowy 144300T102 do adaptera i narzędzia;
    12. Usuń mostek po zakończeniu odczytu.

    Odczyt za pomocą tylko ramki pozycjonującej

    Podkładki programujące znajdują się w dolnej części tylnej strony ECU.

    Wymagane elementy:

    1. Zlutuj mostek na dwa pady programujące pokazanego na zdjęciu, located on the front side of the ECU:




    2. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    3. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Kolor Opis
      Czerwony +12V
      Czarny Masa

    4. Ustaw adapter 14AM00T11M w ramie i opuść go na ECU, zaczynając od Pin 1 zaznaczonego na rysunku;
    5. Przylutuj lub dotknij igłą pin CNX and ease it into the CNX connector of the adapter;
    6. Przylutuj lub dotknij igłą pin WDT i włóż go do złącza WDT adaptera;




    7. Podłącz przewód taśmowy 144300T102 do adaptera i narzędzia;
    8. Usuń mostek po zakończeniu odczytu.

    Odczyt za pomocą tęczowego kabla taśmowego

    The programming pads are in the lower part of the front side of the ECU.



    Wymagane elementy:

    • Kabel 14P600KT02
    • 16-żyłowy tęczowy kabel taśmowy 144300T105
    • One 2.2K Ohm resistor
    • Drut lutowniczy

    1. Zlutuj mostek na dwa pady programujące pokazanego na zdjęciu:




    2. Solder the resistor on the two pads pokazanego na zdjęciu.
      Notka: the pad on the left is the same on which you have to solder the blue wire of the rainbow ribbon cable 144300T105:




    3. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Kolor Opis
      Czerwony +12V
      Czarny Masa

    4. Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T105 do padów programujących zgodnie z instrukcją pokazanego na zdjęciu. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:




    5. Pin Kolor
      11 Nieużywany
      12 Nieużywany
      13 Nieużywany
      14 Nieużywany
      15 Nieużywany
      16 Niebieski
      17 Fioletowy
      18 Szary
      19 Biały
      20 Czarny
      21 Brązowy
      22 Czerwony
      23 Pomarańczowy
      24 Zółty
      25 Zielony
      26 Nieużywany


    6. Remove both the bridge and the resistor after that the reading has been completed.

    Zapis using the positioning frame

    Podkładki programujące znajdują się w dolnej części tylnej strony ECU.

    Wymagane elementy:

    1. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    2. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Kolor Opis
      Czerwony +12V
      Czarny Masa

    3. Ustaw adapter 14AM00T08M w ramie i opuść go na ECU, zaczynając od Pin 1 zaznaczonego na rysunku;




    4. Podłącz przewód taśmowy 144300T101 do adaptera i narzędzia.

    Zapis za pomocą tęczowego kabla taśmowego

    The programming pads are in the lower part of the front side of the ECU.



    Wymagane elementy:

    1. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Kolor Opis
      Czerwony +12V
      Czarny Masa

    2. Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T104 do padów programujących, jak pokazano na rysunku. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:




    3. Pin Kolor
      1 Brązowy
      2 Nieużywany
      3 Nieużywany
      4 Nieużywany
      5 Zielony
      6 Niebieski
      7 Fioletowy
      8 Szary
      9 Nieużywany
      10 Czarny



    ● Hardware 2 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    Odczyt using positioning frame and upper illumination deck

    Podkładki programujące znajdują się w dolnej części tylnej strony ECU.

    Wymagane elementy:

    • Kabel 14P600KT02
    • Rama pozycjonująca 14P800ADBO w komplecie z górnym pokładem oświetlenia i sondami do programowania
    • Zasilacz 1400SWALIM
    • Adapter 14AM00T11M
    • 16-way Taśmowy kabel 144300T102
    • Drut lutowniczy

    1. Zlutuj mostek na dwa pady programujące pokazanego na zdjęciu, located on the front side of the ECU:




    2. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    3. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Kolor Opis
      Czerwony +12V
      Czarny Masa

    4. Podłącz zasilacz 1400SWALIM to the upper illumination deck;
    5. Ustaw adapter 14AM00T11M w ramie i opuść go na ECU, zaczynając od Pin 1 zaznaczonego na rysunku;
    6. Umieść sondę (igłę) 14P800ABD3 on pin CNX pokazanego na zdjęciu i zaklinować pod pokładem;
    7. Ease the wire of the probe placed on pin CNX into the CNX connector of the adapter;
    8. Umieść sondę (igłę) 14P800ABD3 on pin WDT pokazanego na zdjęciu i zaklinować pod pokładem;
    9. Ease the wire of the probe placed on pin WDT into the WDT connector of the adapter;
    10. Notka: Proszę zapoznać się z instrukcją obsługi ramki pozycjonującej 14P800ADBO na przykład, jak umieścić sondę programującą 14P800ABD3.





    11. Podłącz przewód taśmowy 144300T102 do adaptera i narzędzia;
    12. Usuń mostek po zakończeniu odczytu.

    Odczyt za pomocą tylko ramki pozycjonującej

    Podkładki programujące znajdują się w dolnej części tylnej strony ECU.

    Wymagane elementy:

    1. Zlutuj mostek na dwa pady programujące pokazanego na zdjęciu, located on the front side of the ECU:




    2. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    3. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Kolor Opis
      Czerwony +12V
      Czarny Masa

    4. Ustaw adapter 14AM00T11M w ramie i opuść go na ECU, zaczynając od Pin 1 zaznaczonego na rysunku;
    5. Przylutuj lub dotknij igłą pin CNX and ease it into the CNX connector of the adapter;
    6. Przylutuj lub dotknij igłą pin WDT i włóż go do złącza WDT adaptera;




    7. Podłącz przewód taśmowy 144300T102 do adaptera i narzędzia;
    8. Usuń mostek po zakończeniu odczytu.

    Odczyt za pomocą tęczowego kabla taśmowego

    The programming pads are in the lower part of the front side of the ECU.



    Wymagane elementy:

    • Kabel 14P600KT02
    • 16-żyłowy tęczowy kabel taśmowy 144300T105
    • One 2.2K Ohm resistor
    • Drut lutowniczy

    1. Zlutuj mostek na dwa pady programujące pokazanego na zdjęciu:




    2. Solder the resistor on the two pads pokazanego na zdjęciu.
      Notka: the pad on the left is the same on which you have to solder the blue wire of the rainbow ribbon cable 144300T105:




    3. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Kolor Opis
      Czerwony +12V
      Czarny Masa

    4. Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T105 do padów programujących zgodnie z instrukcją pokazanego na zdjęciu. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:




    5. Pin Kolor
      11 Nieużywany
      12 Nieużywany
      13 Nieużywany
      14 Nieużywany
      15 Nieużywany
      16 Niebieski
      17 Nieużywany
      18 Szary
      19 Biały
      20 Czarny
      21 Brązowy
      22 Czerwony
      23 Pomarańczowy
      24 Zółty
      25 Zielony
      26 Nieużywany


    6. Remove both the bridge and the resistor after that the reading has been completed.

    Zapis using the positioning frame

    Podkładki programujące znajdują się w dolnej części tylnej strony ECU.

    Wymagane elementy:

    1. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    2. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Kolor Opis
      Czerwony +12V
      Czarny Masa

    3. Ustaw adapter 14AM00T08M w ramie i opuść go na ECU, zaczynając od Pin 1 zaznaczonego na rysunku;




    4. Podłącz przewód taśmowy 144300T101 do adaptera i narzędzia.

    Zapis za pomocą tęczowego kabla taśmowego

    The programming pads are in the lower part of the front side of the ECU.



    Wymagane elementy:

    1. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Kolor Opis
      Czerwony +12V
      Czarny Masa

    2. Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T104 do padów programujących, jak pokazano na rysunku. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:




    3. Pin Kolor
      1 Brązowy
      2 Nieużywany
      3 Nieużywany
      4 Nieużywany
      5 Zielony
      6 Niebieski
      7 Fioletowy
      8 Szary
      9 Nieużywany
      10 Czarny



    ● Hardware 3 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    Odczyt using positioning frame and upper illumination deck

    Podkładki programujące znajdują się w dolnej części tylnej strony ECU.





    Wymagane elementy:

    • Kabel 14P600KT02
    • Rama pozycjonująca 14P800ADBO w komplecie z górnym pokładem oświetlenia i sondami do programowania
    • Zasilacz 1400SWALIM
    • Adapter 14AM00T11M
    • 16-way Taśmowy kabel 144300T102

    1. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    2. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Kolor Opis
      Czerwony +12V
      Czarny Masa

    3. Podłącz zasilacz 1400SWALIM to the upper illumination deck;
    4. Ustaw adapter 14AM00T11M w ramie i opuść go na ECU, zaczynając od Pin 1 zaznaczonego na rysunku;
    5. Umieść sondę (igłę) 14P800ABD3 on pin GND pokazanego na zdjęciu i zaklinować pod pokładem;
    6. Ease the wire of the probe placed on pin GND into the GND connector of the adapter;
    7. Umieść sondę (igłę) 14P800ABD3 on pin CNX pokazanego na zdjęciu i zaklinować pod pokładem;
    8. Ease the wire of the probe placed on pin CNX into the CNX connector of the adapter;
    9. Umieść sondę (igłę) 14P800ABD3 on pin WDT pokazanego na zdjęciu i zaklinować pod pokładem;
    10. Ease the wire of the probe placed on pin WDT into the WDT connector of the adapter;
      Notka: Proszę zapoznać się z instrukcją obsługi ramki pozycjonującej 14P800ADBO na przykład, jak umieścić sondę programującą 14P800ABD3.






    11. Podłącz przewód taśmowy 144300T102 do adaptera i narzędzia.

    Odczyt za pomocą tylko ramki pozycjonującej

    Podkładki programujące znajdują się w dolnej części tylnej strony ECU.





    Wymagane elementy:

    1. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    2. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Kolor Opis
      Czerwony +12V
      Czarny Masa

    3. Ustaw adapter 14AM00T11M w ramie i opuść go na ECU, zaczynając od Pin 1 zaznaczonego na rysunku;
    4. Przylutuj lub dotknij igłą pin GND and ease it into the GND connector of the adapter;
    5. Przylutuj lub dotknij igłą pin CNX and ease it into the CNX connector of the adapter;
    6. Przylutuj lub dotknij igłą pin WDT i włóż go do złącza WDT adaptera;




    7. Podłącz przewód taśmowy 144300T102 do adaptera i narzędzia.

    Odczyt za pomocą tęczowego kabla taśmowego

    Podkładki programujące znajdują się w dolnej części tylnej strony ECU.





    Wymagane elementy:

    • Kabel 14P600KT02
    • 16-żyłowy tęczowy kabel taśmowy 144300T105
    • One 2.2K Ohm resistor
    • Drut lutowniczy

    1. Zlutuj mostek na dwa pady programujące pokazanego na zdjęciu:




    2. Solder the resistor on the two pads pokazanego na zdjęciu.
      Notka: the pad on the right is the same on which you have to solder the blue wire of the rainbow ribbon cable 144300T105:




    3. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Kolor Opis
      Czerwony +12V
      Czarny Masa

    4. Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T105 do padów programujących zgodnie z instrukcją pokazanego na zdjęciu. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:




    5. Pin Kolor
      11 Nieużywany
      12 Nieużywany
      13 Nieużywany
      14 Nieużywany
      15 Nieużywany
      16 Niebieski
      17 Fioletowy
      18 Szary
      19 Biały
      20 Czarny
      21 Brązowy
      22 Czerwony
      23 Pomarańczowy
      24 Zółty
      25 Zielony
      26 Nieużywany


    6. Remove both the bridge and the resistor after that the reading has been completed.

    Zapis using the positioning frame

    Podkładki programujące znajdują się w dolnej części tylnej strony ECU.





    Wymagane elementy:

    1. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    2. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Kolor Opis
      Czerwony +12V
      Czarny Masa

    3. Ustaw adapter 14AM00T08M w ramie i opuść go na ECU, zaczynając od Pin 1 zaznaczonego na rysunku;




    4. Podłącz przewód taśmowy 144300T101 do adaptera i narzędzia.

    Zapis za pomocą tęczowego kabla taśmowego

    Podkładki programujące znajdują się w dolnej części tylnej strony ECU.





    Wymagane elementy:

    1. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Kolor Opis
      Czerwony +12V
      Czarny Masa

    2. Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T104 do padów programujących, jak pokazano na rysunku. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:




    3. Pin Kolor
      1 Brązowy
      2 Nieużywany
      3 Nieużywany
      4 Nieużywany
      5 Zielony
      6 Niebieski
      7 Fioletowy
      8 Szary
      9 Nieużywany
      10 Czarny



  2. Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).

    ♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).

    Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.

    Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
    Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.

    Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
    Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.

    Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.


    Okno kopii zapasowej



`

Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl

Ostatni czas zmiany strony: 2023-03-31 05:18:35

Kontakt



E-mail: lawniczak.sz@gmail.com

Telefon: +48 667 089 498

WhatsApp: +48 667 089 498