Protokół numer 387



Ostrzeżenie

Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją.

KORZYSTAJĄC Z NINIEJSZEGO PROTOKOŁU, POTWIERDZASZ PEŁNĄ I BEZWARUNKOWĄ AKCEPTACJĘ NINIEJSZEGO REGULAMINU, ZWALNIASZ NAS Z WSZELKIEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI I ZRZEKASZ SIĘ WSZELKICH PRAW DO DOCHODZENIA JAKIEGOKOLWIEK ODSZKODOWANIA.



Rekomendacje

  1. Wyjmij ECU z pojazdu;
  2. Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
  3. Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
  4. Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
  5. Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.

Instrukcje

  1. Podłącz ECU (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);

    W dolnej części ECU znajdują się piny programowania.

    Aby zaprogramować ten ECU, musisz także użyć kilku padów programujących na tylnej stronie.

    To get access to the back side of the ECU:

    1. Warm thoroughly the PCB;
    2. Use a screwdriver as a lever on the side of the ECU opposite to the connector:


    3. Then lift the right corner of the ECU, next the connector:


    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    Odczyt za pomocą tęczowego kabla taśmowego

    Wymagane elementy:

    1. Solder seven bridges on the programming pads pokazanego na zdjęciu, located on the back side of the ECU:




    2. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin B5,B19 Czerwony +12V
      Pin B2 Czarny Masa

    3. Do not remove the bridges and close the back cover of the ECU to read and write;
    4. Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T105 do padów programujących zgodnie z instrukcją pokazanego na zdjęciu. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:




    5. Pin Kolor
      11 Nieużywany
      12 Nieużywany
      13 Nieużywany
      14 Nieużywany
      15 Nieużywany
      16 Nieużywany
      17 Fioletowy
      18 Szary
      19 Biały
      20 Czarny
      21 Brązowy
      22 Czerwony
      23 Pomarańczowy
      24 Zółty
      25 Zielony
      26 Nieużywany



    Zapis za pomocą tęczowego kabla taśmowego

    Wymagane elementy:

    1. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin B5,B19 Czerwony +12V
      Pin B2 Czarny Masa

    2. Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T104 do padów programujących, jak pokazano na rysunku. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:




    3. Pin Kolor
      1 Nieużywany
      2 Nieużywany
      3 Nieużywany
      4 Nieużywany
      5 Zielony
      6 Niebieski
      7 Fioletowy
      8 Szary
      9 Nieużywany
      10 Czarny



  2. Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).

    ♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).

    Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.

    Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
    Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.

    Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
    Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.

    Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.


    Okno kopii zapasowej



`

Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl

Ostatni czas zmiany strony: 2023-03-31 05:18:36

Kontakt



E-mail: lawniczak.sz@gmail.com

Telefon: +48 667 089 498

WhatsApp: +48 667 089 498