Protokół numer 494



Ostrzeżenie

Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją.

KORZYSTAJĄC Z NINIEJSZEGO PROTOKOŁU, POTWIERDZASZ PEŁNĄ I BEZWARUNKOWĄ AKCEPTACJĘ NINIEJSZEGO REGULAMINU, ZWALNIASZ NAS Z WSZELKIEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI I ZRZEKASZ SIĘ WSZELKICH PRAW DO DOCHODZENIA JAKIEGOKOLWIEK ODSZKODOWANIA.



Rekomendacje

  1. Wyjmij ECU z pojazdu;
  2. Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
  3. Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
  4. Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
  5. Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.

Instrukcje

  1. Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);

    ● Hardware 1 - vehicle with manual transmission (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)

    W dolnej części ECU znajdują się piny programowania.

    Aby zaprogramować ten ECU, musisz także użyć kilku padów programujących na tylnej stronie.

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    Odczyt za pomocą tęczowego kabla taśmowego

    Wymagane elementy:

    1. Solder five bridges on the programming pads pokazanego na zdjęciu, located on the back side of the ECU:




    2. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Kolor Opis
      Czerwony +12V
      Czarny Masa

    3. Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T105 do padów programujących zgodnie z instrukcją pokazanego na zdjęciu. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:




    4. Pin Kolor
      11 Nieużywany
      12 Nieużywany
      13 Nieużywany
      14 Nieużywany
      15 Nieużywany
      16 Niebieski
      17 Nieużywany
      18 Szary
      19 Biały
      20 Czarny
      21 Brązowy
      22 Czerwony
      23 Pomarańczowy
      24 Zółty
      25 Zielony
      26 Nieużywany


    5. Usuń mostki po zakończeniu odczytu.

    Zapis za pomocą tęczowego kabla taśmowego

    Wymagane elementy:

    1. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Kolor Opis
      Czerwony +12V
      Czarny Masa

    2. Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T104 do padów programujących, jak pokazano na rysunku. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:




    3. Pin Kolor
      1 Brązowy
      2 Nieużywany
      3 Nieużywany
      4 Nieużywany
      5 Nieużywany
      6 Niebieski
      7 Fioletowy
      8 Szary
      9 Nieużywany
      10 Czarny



    ● Hardware 2 - vehicle with automatic transmission (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)

    W dolnej części ECU znajdują się piny programowania.

    Aby zaprogramować ten ECU, musisz także użyć kilku padów programujących na tylnej stronie.

    To read and write this ECU you also have to unsolder the resistor R767 and solder it back on the pads on the right marked R766, as shown in the following pictures:



    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Połączenie bezpośrednie za pomocą tęczowego kabla taśmowego

    Wymagane elementy:

    1. Solder one bridge on the programming pads pokazanego na zdjęciu, located on the back side of the ECU:




    2. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Kolor Opis
      Czerwony +12V
      Czarny Masa

    3. Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T104 do padów programujących, jak pokazano na rysunku. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:




    4. Pin Kolor
      1 Brązowy
      2 Nieużywany
      3 Nieużywany
      4 Nieużywany
      5 Nieużywany
      6 Niebieski
      7 Fioletowy
      8 Szary
      9 Nieużywany
      10 Czarny


    5. Solder the resistor back on pads R767 before re-installing the ECU on the vehicle.




    6. Usuń mostek przed ponowym montażem ECU w pojeździe.

  2. Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).

    ♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).

    Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.

    Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
    Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.

    Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
    Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.

    Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.


    Okno kopii zapasowej



`

Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl

Ostatni czas zmiany strony: 2023-03-31 05:18:37

Kontakt



E-mail: lawniczak.sz@gmail.com

Telefon: +48 667 089 498

WhatsApp: +48 667 089 498