Protokół numer 494
Ostrzeżenie Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją. |
Rekomendacje
- Wyjmij ECU z pojazdu;
- Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
- Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
- Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
- Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.
Instrukcje
-
Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);
● Hardware 1 - vehicle with manual transmission (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
W dolnej części ECU znajdują się piny programowania.
Aby zaprogramować ten ECU, musisz także użyć kilku padów programujących na tylnej stronie.
Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Odczyt za pomocą tęczowego kabla taśmowego
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- 16-żyłowy tęczowy kabel taśmowy 144300T105
- Drut lutowniczy
- Solder five bridges on the programming pads pokazanego na zdjęciu, located on the back side of the ECU:
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Kolor Opis Czerwony +12V Czarny Masa
- Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T105 do padów programujących zgodnie z instrukcją pokazanego na zdjęciu. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:
- Usuń mostki po zakończeniu odczytu.
Pin Kolor 11 Nieużywany 12 Nieużywany 13 Nieużywany 14 Nieużywany 15 Nieużywany 16 Niebieski 17 Nieużywany 18 Szary 19 Biały 20 Czarny 21 Brązowy 22 Czerwony 23 Pomarańczowy 24 Zółty 25 Zielony 26 Nieużywany
♦ Zapis za pomocą tęczowego kabla taśmowego
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- 10-żyłowy tęczowy kabel taśmowy 144300T104
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Kolor Opis Czerwony +12V Czarny Masa
- Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T104 do padów programujących, jak pokazano na rysunku. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:
Pin Kolor 1 Brązowy 2 Nieużywany 3 Nieużywany 4 Nieużywany 5 Nieużywany 6 Niebieski 7 Fioletowy 8 Szary 9 Nieużywany 10 Czarny
● Hardware 2 - vehicle with automatic transmission (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
W dolnej części ECU znajdują się piny programowania.
Aby zaprogramować ten ECU, musisz także użyć kilku padów programujących na tylnej stronie.
To read and write this ECU you also have to unsolder the resistor R767 and solder it back on the pads on the right marked R766, as shown in the following pictures:
Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Połączenie bezpośrednie za pomocą tęczowego kabla taśmowego
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- 10-żyłowy tęczowy kabel taśmowy 144300T104
- Drut lutowniczy
- Solder one bridge on the programming pads pokazanego na zdjęciu, located on the back side of the ECU:
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Kolor Opis Czerwony +12V Czarny Masa
- Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T104 do padów programujących, jak pokazano na rysunku. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:
- Solder the resistor back on pads R767 before re-installing the ECU on the vehicle.
- Usuń mostek przed ponowym montażem ECU w pojeździe.
Pin Kolor 1 Brązowy 2 Nieużywany 3 Nieużywany 4 Nieużywany 5 Nieużywany 6 Niebieski 7 Fioletowy 8 Szary 9 Nieużywany 10 Czarny
-
Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.
Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.
Okno kopii zapasowej
`
Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl