Protokół numer 520
Ostrzeżenie Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją. |
Rekomendacje
- Wyjmij ECU z pojazdu;
- Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
- Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
- Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
- Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.
Instrukcje
-
Podłącz ECU (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);
W dolnej części ECU znajdują się piny programowania.
Aby zaprogramować ten ECU, musisz także użyć kilku padów programujących na tylnej stronie.
To get access to the back side of the ECU:
- Warm thoroughly the PCB;
- Use a screwdriver as a lever on the side of the ECU opposite to the connector:
- Then lift the right corner of the ECU, next the connector:
Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Odczyt za pomocą tęczowego kabla taśmowego
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- 16-żyłowy tęczowy kabel taśmowy 144300T105
- Drut lutowniczy
- Solder seven bridges on the programming pads pokazanego na zdjęciu, located on the back side of the ECU:
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin B5,B19 Czerwony +12V Pin B2 Czarny Masa
- Do not remove the bridges and close the back cover of the ECU to read and write;
- Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T105 do padów programujących zgodnie z instrukcją pokazanego na zdjęciu. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:
Pin Kolor 11 Nieużywany 12 Nieużywany 13 Nieużywany 14 Nieużywany 15 Nieużywany 16 Nieużywany 17 Fioletowy 18 Szary 19 Biały 20 Czarny 21 Brązowy 22 Czerwony 23 Pomarańczowy 24 Zółty 25 Zielony 26 Nieużywany
♦ Zapis za pomocą tęczowego kabla taśmowego
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- 10-żyłowy tęczowy kabel taśmowy 144300T104
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin B5,B19 Czerwony +12V Pin B2 Czarny Masa
- Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T104 do padów programujących, jak pokazano na rysunku. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:
Pin Kolor 1 Nieużywany 2 Nieużywany 3 Nieużywany 4 Nieużywany 5 Zielony 6 Niebieski 7 Fioletowy 8 Szary 9 Nieużywany 10 Czarny
-
Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.
Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.
Okno kopii zapasowej
`
Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl