Protokół numer 555
Ostrzeżenie Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją. |
Rekomendacje
- Wyjmij ECU z pojazdu;
- Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
- Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
- Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
- Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.
Instrukcje
-
Podłącz ECU (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);
Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Odczyt za pomocą tęczowego kabla taśmowego
To access the programming pads you have to cut the ECU plastic cover and remove the silicone, as pokazanego na zdjęciu.
Remove the silicone with great caution to avoid damaging the ECU. It is advisable to reconnect the ECU to the vehicle and start the engine, in order to make sure that it is still working and has not been damaged in the opening.
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- 16-żyłowy tęczowy kabel taśmowy 144300T105
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Kolor Opis Czerwony +12V Czarny Masa
- Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T105 do padów programujących zgodnie z instrukcją pokazanego na zdjęciu. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:
Pin Kolor 11 Nieużywany 12 Nieużywany 13 Nieużywany 14 Nieużywany 15 Nieużywany 16 Nieużywany 17 Nieużywany 18 Szary 19 Biały 20 Czarny 21 Brązowy 22 Czerwony 23 Pomarańczowy 24 Zółty 25 Zielony 26 Nieużywany
♦ Zapis using the ribbon cable
Wymagane elementy:
- Taśmowy przewód 144300T107
- Podłączyć przewód 144300T107 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Kolor Opis Czerwony +12V Czarny Masa Zółty&Czarny RXD Szary&Zielony TXD Niebieski CNF1 Brązowy BOOT
-
Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.
Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.
Okno kopii zapasowej
`
Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl