Protokół numer 629
Ostrzeżenie Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją. |
Rekomendacje
- Wyjmij ECU z pojazdu;
- Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
- Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
- Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
- Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.
Instrukcje
-
Podłącz ECU (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);
Podkładki programujące znajdują się w dolnej części tylnej strony ECU.
Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Odczyt using the positioning frame
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Rama pozycjonująca 14P800ADBO
- Adapter 14AM00T11M
- 16-way Taśmowy kabel 144300T102
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Kolor Opis Czerwony +12V Czarny Masa
- Ustaw adapter 14AM00T11M w ramie i opuść go na ECU, zaczynając od Pin 1 zaznaczonego na rysunku:
- Podłącz przewód taśmowy 144300T102 do adaptera i narzędzia.
♦ Odczyt za pomocą tęczowego kabla taśmowego
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- 16-żyłowy tęczowy kabel taśmowy 144300T105
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Kolor Opis Czerwony +12V Czarny Masa
- Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T105 do padów programujących zgodnie z instrukcją pokazanego na zdjęciu. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:
Pin Kolor 11 Nieużywany 12 Nieużywany 13 Nieużywany 14 Nieużywany 15 Nieużywany 16 Nieużywany 17 Fioletowy 18 Szary 19 Biały 20 Czarny 21 Brązowy 22 Czerwony 23 Pomarańczowy 24 Zółty 25 Zielony 26 Nieużywany
♦ Zapis using the positioning frame
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Rama pozycjonująca 14P800ADBO
- Adapter 14AM00T09M
- 14-way Taśmowy kabel 144300T101
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Kolor Opis Czerwony +12V Czarny Masa
- Ustaw adapter 14AM00T09M w ramie i opuść go na ECU, zaczynając od Pin 1 zaznaczonego na rysunku;
- Podłącz przewód taśmowy 144300T101 do adaptera i narzędzia.
♦ Zapis za pomocą tęczowego kabla taśmowego
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- 10-żyłowy tęczowy kabel taśmowy 144300T104
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Kolor Opis Czerwony +12V Czarny Masa
- Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T104 do padów programujących, jak pokazano na rysunku. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:
Pin Kolor 1 Brązowy 2 Nieużywany 3 Nieużywany 4 Nieużywany 5 Zielony 6 Niebieski 7 Fioletowy 8 Grigio 9 Nieużywany 10 Czarny
-
Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.
Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.
Okno kopii zapasowej
`
Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl