Protokół numer 783
Ostrzeżenie Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją. |
Rekomendacje
- Wyjmij ECU z pojazdu;
- Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
- Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
- Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
- Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.
Instrukcje
-
Podłącz ECU (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);
Podkładki programujące znajdują się po lewej stronie ECU.
Dostępne tryby połączenia Aby wyświetlić instrukcje, kliknij żądany tryb.
♦ Połączenie za pomocą ramy pozycjonującej i górnego pokładu oświetleniowego
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Rama pozycjonująca 14P800ADBO w komplecie z górnym pokładem oświetlenia i sondami do programowania
- Zasilacz 1400SWALIM
- Adapter 14AM00T15M
- Taśmowy przewód 144300T102
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Podłącz zasilacz 1400SWALIM do programatora i podświetlenia;
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Kolor Opis Czerwony +12V Czarny Masa
- Ustaw adapter 14AM00T15M w ramie i opuść go na ECU, zaczynając od Pin 1 zaznaczonego na rysunku;
- Umieść sondę (igłę) 14P800ABD3 on pin ENA pokazanego na zdjęciu i zaklinować pod pokładem.
Notka: Proszę zapoznać się z instrukcją obsługi ramki pozycjonującej 14P800ADBO na przykład, jak umieścić sondę programującą 14P800ABD3. - Ease the wire of the probe 14P800ABD3 into the ENA connector of the adapter.
- Podłącz przewód taśmowy 144300T102 do adaptera i narzędzia.
♦ Połączenie za pomocą tylko ramki pozycjonującej
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Rama pozycjonująca 14P800ADBO
- Adapter 14AM00T15M
- Taśmowy przewód 144300T102
- Drut lutowniczy
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Kolor Opis Czerwony +12V Czarny Masa
- Ustaw adapter 14AM00T15M w ramie i opuść go na ECU, zaczynając od Pin 1 zaznaczonego na rysunku;
- Przylutuj lub dotknij igłą pin ENA pokazanego na zdjęciu and ease it into the ENA connector of the adapter;
- Podłącz przewód taśmowy 144300T102 do adaptera i narzędzia;
- Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
♦ Bezpośrednie połączenie za pomocą adaptera
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Adapter 14AS00T08S
- Male pin header
- Taśmowy przewód 144300T102
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Kolor Opis Czerwony +12V Czarny Masa
- Przylutuj listwę pinową do podkładek programujących. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:the pads;
- Ustaw adapter 14AS00T08S na główce pinów. Dopasuj pin 1 adaptera do pinu 1 zaznaczonego na rysunku;
- Solder the wire of the adapter 14AS00T08S to pin ENA pokazanego na zdjęciu and ease it into the connector of the adapter:
- Podłącz przewód taśmowy 144300T102 do adaptera i narzędzia;
- Usuń przylutowaną nastawkę pinów przed ponownym zainstalowaniem ECU w pojeździe.
♦ Połączenie za pomocą tęczowego kabla taśmowego
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- 16-żyłowy tęczowy kabel taśmowy 144300T105
- Drut lutowniczy
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Kolor Opis Czerwony +12V Czarny Masa
- Solder a bridge on the two pads pokazanego na zdjęciu:
- Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T105 do padów programujących zgodnie z instrukcją pokazanego na zdjęciu. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:
- Usuń lutowane przewody i mostek przed ponownym zainstalowaniem ECU w pojeździe.
Pin Kolor 11 Nieużywany 12 Nieużywany 13 Nieużywany 14 Nieużywany 15 Zielony 16 Niebieski 17 Fioletowy 18 Szary 19 Biały 20 Czarny 21 Brązowy 22 Czerwony 23 Pomarańczowy 24 Zółty 25 Zielony 26 Nieużywany
-
Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.
Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.
Okno kopii zapasowej
`
Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl