Continental EMS S7 Scania
Ostrzeżenie Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją. |
Notka
Jeśli oprogramowanie układowe ECU zostało zaktualizowane przez dealera Scania, możliwe, że port BDM jest zablokowany: w takim przypadku nie można odczytać/zapisać ECU.
Rekomendacje
- Wyjmij ECU z pojazdu;
- Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
- Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
- Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
- Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.
Instrukcje
-
Podłącz ECU (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);
Pady programujące znajdują się w centralnej części ECU. Aby dostać się do padów programujących należy zdjąć silikon zakrywający płytkę ECU. OSTRZEŻENIE: Usuń silikon z dużą ostrożnością, aby uniknąć uszkodzenia obwodów.
Notka: Ze względu na duży pobór mocy przez ECU, narzędzie należy zasilać zewnętrznym akumulatorem lub zasilaczem stabilizowanym (+12/24V - 5A).
Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Połączenie bezpośrednie za pomocą tęczowego kabla taśmowego
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Battery supply cable 144300TALI
- External Battery or regulated power supply (+12/24V - 5A)
- 10-żyłowy tęczowy kabel taśmowy 144300T104
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 1,3,6 Czerwony, Pomarańczowy +12V Pin 2 Czarny Masa
- Podłączyć przewód 144300TALI to the tool and the external battery;
- Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T104 do padów programujących, jak pokazano na rysunku. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:
Pin Kolor 1 Brązowy 2 Nieużywany 3 Nieużywany 4 Nieużywany 5 Zielony 6 Niebieski 7 Fioletowy 8 Szary 9 Nieużywany 10 Nieużywany
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
-
Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.
Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.
Okno kopii zapasowej
`
Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl