Continental HDEP - ACM
dla Mercedes - Detroit Diesel Corporation vehicles
Ostrzeżenie Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją. |
Notka
Podczas zapisywania zmodyfikowanego pliku, przeliczenie sumy kontrolnej pliku może potrwać nawet kilka minut, w zależności od wydajności komputera.
Rekomendacje
- Wyjmij ECU z pojazdu;
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
- Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.
Instrukcje
-
Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);
● Plug-in 542: CONTINENTAL HDEP IROM TC1796 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Dostępne tryby połączenia Aby wyświetlić instrukcje, kliknij żądany tryb.
♦ Połączenie bezpośrednie to read/write the map zone
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 7,11 Czerwony +12V Pin 5,17 Czarny Masa Pin 18 Zółty K-Line
♦ Połączenie bezpośrednie to restore the backup of the ECU and / or write the EEPROM
The programming pads can be found on the right side of the ECU.
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Drut lutowniczy
- Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
- Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
- Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
- Desolder the Pin 3 pokazanego na zdjęciu:
- Solder a bridge between Pin 3 just desoldered and Pin 8 on the EEPROM, as pokazanego na zdjęciu:
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 7,11 Czerwony +12V Pin 5,17 Czarny Masa Pin 18 Zółty K-Line
- Remove the bridge and resolder Pin 3 of the EEPROM back on the ECU board before reinstalling the ECU on the vehicle.
● Plug-in 543: CONTINENTAL ACM2 IROM TC1796 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Dostępne tryby połączenia Aby wyświetlić instrukcje, kliknij żądany tryb.
♦ Połączenie bezpośrednie
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 14,16 Czerwony +12V Pin 5,17 Czarny Masa Pin 21 Zółty K-Line
● Plug-in 628: CONTINENTAL HDEP IROM TC1797 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Dostępne tryby połączenia Aby wyświetlić instrukcje, kliknij żądany tryb.
♦ Połączenie bezpośrednie
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 7,11 Czerwony +12V Pin 5,17 Czarny Masa Pin 18 Zółty K-Line
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
-
Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje);
♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.
Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.
Okno kopii zapasowej
`
Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl