Delphi DCM3.2 (Mercedes-Benz)



Ostrzeżenie

Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją.

KORZYSTAJĄC Z NINIEJSZEGO PROTOKOŁU, POTWIERDZASZ PEŁNĄ I BEZWARUNKOWĄ AKCEPTACJĘ NINIEJSZEGO REGULAMINU, ZWALNIASZ NAS Z WSZELKIEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI I ZRZEKASZ SIĘ WSZELKICH PRAW DO DOCHODZENIA JAKIEGOKOLWIEK ODSZKODOWANIA.



Rekomendacje

  1. Wyjmij ECU z pojazdu;
  2. Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
  3. Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
  4. Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
  5. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  6. Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.

Instrukcje

  1. Podłącz ECU (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);

    Podkładki programujące znajdują się w dolnej części ECU.

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Połączenie za pomocą ramki pozycjonującej

    Wymagane elementy:

    1. Zlutuj mostek na dwa pady programujące pokazanego na zdjęciu:




    2. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    3. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 1,19 Czerwony +12V
      Pin 2 Czarny Masa

    4. Ustaw adapter 14AM00T02M w ramie i opuść go na ECU:




    5. Podłącz przewód taśmowy 144300T100 do adaptera i narzędzia;
    6. Usuń mostek przed ponowym montażem ECU w pojeździe.



    ♦ Bezpośrednie połączenie za pomocą adaptera

    Wymagane elementy:

    1. Zlutuj mostek na dwa pady programujące pokazanego na zdjęciu:




    2. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 1,19 Czerwony +12V
      Pin 2 Czarny Masa

    3. Przylutuj listwę pinową do podkładek programujących. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:




    4. Ustaw adapter 14AS00T04S na główce pinów. Dopasuj pin 1 adaptera do pinu 1 zaznaczonego na rysunku above:




    5. Podłącz przewód taśmowy 144300T100 do adaptera i narzędzia;
    6. Remove the soldered pin header and the bridge before re-installing the ECU on the vehicle.



  2. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  3. Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).

    ♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).

    Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.

    Odczyt: Remove the check mark at the Backup option, select the component you want to read or select Maps to read the complete file with all the maps for engine control and then click on Read.

    Zapis: Remove the check mark at the Restore option, select the component you want to write or select Maps to write the complete file with all the maps for engine control and then click on Write.

    Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.


    Okno kopii zapasowej



`

Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl

Ostatni czas zmiany strony: 2023-03-31 05:18:40

Kontakt



E-mail: lawniczak.sz@gmail.com

Telefon: +48 667 089 498

WhatsApp: +48 667 089 498