Bosch EDC17
dla KIA - Hyundai
equipped with protected microprocessor
Ostrzeżenie Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją. |
Notka
Podczas zapisywania zmodyfikowanego pliku, przeliczenie sumy kontrolnej pliku może potrwać nawet kilka minut, w zależności od wydajności komputera.
Rekomendacje
- Wyjmij ECU z pojazdu;
- Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
- Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
- Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
- Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.
Instrukcje
-
Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);
● Plug-in 549: EDC17 CP14 IROM TC1796 TPROT (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Piny Boot można znaleźć po prawej stronie ECU (zaznaczone na zdjęciu na czerwono).
Piny programujące, w których należy ustawić adapter, znajdują się w prawym dolnym rogu (na żółto).Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Połączenie za pomocą ramy pozycjonującej i górnego pokładu oświetleniowego
Wymagane elementy:
- Rama pozycjonująca 14P800ADBO w komplecie z górnym pokładem oświetlenia i sondami do programowania
- Zasilacz 1400SWALIM
- Adapter 14P600KT04
- Taśmowy przewód 144300T101
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Podłącz zasilacz 1400SWALIM do programatora i podświetlenia;
- Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU;
- Umieść sondę (igłę) 14P800ABD3 on pin Boot pokazanego na zdjęciu i zaklinować pod pokładem.
Notka: Proszę zapoznać się z instrukcją obsługi ramki pozycjonującej 14P800ADBO na przykład, jak umieścić sondę programującą 14P800ABD3. - Włóż przewód sondy 14P800ABD3 do złącza BOOTD adaptera.
Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji OFF, jak pokazano na rysunku: - Podłącz przewód taśmowy 144300T101 do adaptera i narzędzia.
♦ Połączenie za pomocą tylko ramki pozycjonującej
Wymagane elementy:
- Rama pozycjonująca 14P800ADBO
- Adapter 14P600KT04
- Taśmowy przewód 144300T101
- Drut lutowniczy
» Pin Boot podłączony do adaptera (kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji)
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU;
- Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu and ease it into the BOOTD connector of the adapter.
Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji OFF, jak pokazano na rysunku: - Podłącz przewód taśmowy 144300T101 do adaptera i narzędzia;
- Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
» Pin Boot przylutowany do pinu programującego (kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji)
- Zlutuj mostek na dwa pady programujące pokazanego na zdjęciu;
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU;
Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji ON, jak pokazano na rysunku: - Podłącz przewód taśmowy 144300T101 do adaptera i narzędzia;
- Usuń mostek przed ponowym montażem ECU w pojeździe.
♦ Połączenie bezpośrednie
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Drut lutowniczy
- Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu;
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 5,87 Czerwony +12V Pin 1 Czarny Masa Pin 68 Biały CAN-High Pin 67 Zielony CAN-Low Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT
- Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
● Plug-in 608: EDC17 C53 IROM TC1767 TPROT (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Piny Boot można znaleźć po prawej stronie ECU.
Dostępne tryby połączenia Aby wyświetlić instrukcje, kliknij żądany tryb.
♦ Połączenie bezpośrednie za pomocą chwytaków sondy SMD
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Mini Grabber Probe SMD 144300T109
- Chwyć dwa piny rozruchowe pokazane na rysunku za pomocą dwóch sond typu mini grabber SMD 144300T109 i podłącz kabel 14P600KT02 do dwóch sond za pomocą przewodu, zgodnie z poniższym schematem pinów;
- Chwyć pokazany na obrazku pin CNF1 za pomocą sondy mini grabber SMD 144300T109 i podłącz kabel 14P600KT02 do sondy za pomocą przewodu, zgodnie z pinoutem podanym poniżej:
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 1,46 Czerwony +12V Pin 2 Czarny Masa Pin 88 Biały CAN-High Pin 87 Zielony CAN-Low Grabber Probes SMD clasped to the two pins Szary z krokodylkiem BOOT Grabber Probe SMD Niebieski z krokodylkiem CNF1
♦ Połączenie bezpośrednie with wires soldered on the ECU
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Drut lutowniczy
- Przylutuj drut do dwóch pinów Boot pokazanych na rysunku;
- Przylutuj lub dotknij igłą CNF1 pin pokazanego na zdjęciu;
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 1,46 Czerwony +12V Pin 2 Czarny Masa Pin 88 Biały CAN-High Pin 87 Zielony CAN-Low Drut przylutowany do dwóch pinów Szary z krokodylkiem BOOT Przylutowany kabelek Niebieski z krokodylkiem CNF1
- Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
● Plug-in 682: EDC17 C57 IROM TC1793 TPROT (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Piny Boot można znaleźć po prawej stronie ECU (zaznaczone na zdjęciu na czerwono).
Piny programujące, w których należy ustawić adapter, znajdują się w prawym dolnym rogu (na żółto).Dostępne tryby połączenia Aby wyświetlić instrukcje, kliknij żądany tryb.
♦ Połączenie za pomocą ramy pozycjonowania i sondy Mini Grabber SMD
Wymagane elementy:
- Rama pozycjonująca 14P800ADBO
- Adapter 14P600KT04
- Mini Grabber Probe SMD 144300T109
- Taśmowy przewód 144300T101
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU;
- Grab the Boot ball nr. 6 pokazanego na zdjęciu using a mini grabber probe SMD 144300T109:
- Connect the grabber probe SMD 144300T109 to the BOOTD connector of the adapter 14P600KT04 using a wire.
Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji OFF, jak pokazano na rysunku: - Podłącz przewód taśmowy 144300T101 do adaptera i narzędzia.
♦ Połączenie bezpośrednie za pomocą chwytaków sondy SMD
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Mini Grabber Probe SMD 144300T109
- Grab the Boot ball nr. 6 pokazanego na zdjęciu using a mini grabber probe SMD 144300T109 and connect the cable 14P600KT02 to the probe using a wire, according to the pinout provided below:
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 6,53 Czerwony +12V Pin 2 Czarny Masa Pin 64 Biały CAN-High Pin 81 Zielony CAN-Low Grabber Probe SMD Szary z krokodylkiem BOOT
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
-
Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.
Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.
Okno kopii zapasowej
`
Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl