Bosch EDC17
dla Mercedes-Benz
Ostrzeżenie Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją. |
Notka
Podczas zapisywania zmodyfikowanego pliku, przeliczenie sumy kontrolnej pliku może potrwać nawet kilka minut, w zależności od wydajności komputera.
Rekomendacje
- Wyjmij ECU z pojazdu;
- Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
- Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
- Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
- Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.
Instrukcje
-
Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);
● Plug-in 155: EDC17 CP10 XROM TC1796
●Plug-in 182: EDC17 CP10 IROM TC1796
●Plug-in 222: EDC17 C01 XROM TC1796 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)Piny Boot można znaleźć po lewej stronie ECU.
Dostępne tryby połączenia Aby wyświetlić instrukcje, kliknij żądany tryb.
♦ Połączenie bezpośrednie
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Drut lutowniczy
- Przylutuj lub dotknij igłą Boot pin pokazanego na zdjęciu;
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 3,15 Czerwony +12V Pin 2 Czarny Masa Pin 41 Biały CAN-High Pin 54 Zielony CAN-Low Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT
- Usuń lutowany przewód przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
● Plug-in 157: EDC17 CP01 IROM TC1796 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Piny Boot można znaleźć po lewej stronie ECU.
Dostępne tryby połączenia Aby wyświetlić instrukcje, kliknij żądany tryb.
♦ Połączenie bezpośrednie
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Drut lutowniczy
- Przylutuj lub dotknij igłą Boot pin pokazanego na zdjęciu;
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 3,15 Czerwony +12V Pin 2 Czarny Masa Pin 54 Biały CAN-High Pin 41 Zielony CAN-Low Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT
- Usuń lutowany przewód przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
● Plug-in 231: EDC17 C43 IROM TC1797 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Piny Boot można znaleźć po lewej stronie ECU.
Dostępne tryby połączenia Aby wyświetlić instrukcje, kliknij żądany tryb.
♦ Połączenie bezpośrednie
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Drut lutowniczy
- Przylutuj lub dotknij igłą Boot pin pokazanego na zdjęciu;
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 1,15 Czerwony +12V Pin 2 Czarny Masa Pin 41 Biały CAN-High Pin 54 Zielony CAN-Low Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT
- Usuń lutowany przewód przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
● Plug-in 365: EDC17 CP46 IROM TC1797 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Piny Boot można znaleźć po lewej stronie ECU.
Dostępne tryby połączenia Aby wyświetlić instrukcje, kliknij żądany tryb.
♦ Połączenie bezpośrednie
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Drut lutowniczy
- Przylutuj drut do dwóch pinów Boot pokazanych na rysunku;
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 3,15 Czerwony +12V Pin 2 Czarny Masa Pin 41 Biały CAN-High Pin 54 Zielony CAN-Low Drut przylutowany do dwóch pinów Szary z krokodylkiem BOOT
- Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
-
Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje);
♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.
Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.
Okno kopii zapasowej
`
Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl