Bosch EDC17
dla Nissan GPT
Ostrzeżenie Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją. |
Notka
Podczas zapisywania zmodyfikowanego pliku, przeliczenie sumy kontrolnej pliku może potrwać nawet kilka minut, w zależności od wydajności komputera.
Rekomendacje
- Wyjmij ECU z pojazdu;
- Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
- Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
- Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
- Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.
Instrukcje
-
Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);
● Plug-in 724: EDC17 C84 IROM TC1782 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Piny Boot można znaleźć po prawej stronie ECU (zaznaczone na zdjęciu na czerwono).
Piny programujące, w których należy ustawić adapter, znajdują się w prawym dolnym rogu (na żółto).Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Połączenie za pomocą ramy pozycjonującej i górnego pokładu oświetleniowego
Wymagane elementy:
- Rama pozycjonująca 14P800ADBO w komplecie z górnym pokładem oświetlenia i sondami do programowania
- Zasilacz 1400SWALIM
- Adapter 14P600KT04
- Taśmowy kabel 14P600KT03
- Kabel GPT - MED 14P600KT06
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Podłącz zasilacz 1400SWALIM do programatora i podświetlenia;
- Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU;
- Umieść dwie sondy programujące 14P800ABD3 na dwóch pinach Boot pokazanych na rysunku i zaklinuj je pod pokładem.
- Umieść sondę (igłę) 14P800ABD3 on pin CNF1 pokazanego na zdjęciu i zaklinować pod pokładem.
Notka: Proszę zapoznać się z instrukcją obsługi ramki pozycjonującej 14P800ADBO na przykład, jak umieścić sondę programującą 14P800ABD3. - Wsunąć przewód sondy umieszczony na pin CNF1 w złącze CNF1 adaptera.
- Połącz przewody sondy umieszczone na pinach Boot i włóż je do złącza BOOTD adaptera.
Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji OFF, jak pokazano na rysunku: - Podłącz przewód taśmowy 14P600KT03 do adaptera i narzędzia:
- Podłączyć przewód 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin F4 Zółty GPT1 Pin G4 Pomarańczowy GPT2
♦ Połączenie za pomocą tylko ramki pozycjonującej
Wymagane elementy:
- Rama pozycjonująca 14P800ADBO
- Adapter 14P600KT04
- Taśmowy kabel 14P600KT03
- Kabel GPT - MED 14P600KT06
- Drut lutowniczy
» Pin Boot podłączony do adaptera (kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji)
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU;
- Przylutuj lub dotknij igłą pin CNF1 pokazanego na zdjęciu i włóż go do złącza CNF1 adaptera.
- Przylutuj dwa przewody do dwóch pinów Boot pokazanych na rysunku i włóż je do złącza BOOTD adaptera.
Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji OFF, jak pokazano na rysunku: - Podłącz przewód taśmowy 14P600KT03 do adaptera i narzędzia:
- Podłączyć przewód 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin F4 Zółty GPT1 Pin G4 Pomarańczowy GPT2
- Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
» Pin Boot przylutowany do pinu programującego (kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji)
- Przylutuj lub dotknij igłą pin CNF1 pokazanego na zdjęciu i włóż go do złącza CNF1 adaptera.
- Przylutuj mostek na trzech podkładkach programujących zaznaczonych na czerwono na rysunku;
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU;
Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji ON, jak pokazano na rysunku: - Podłącz przewód taśmowy 14P600KT03 do adaptera i narzędzia:
- Podłączyć przewód 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin F4 Zółty GPT1 Pin G4 Pomarańczowy GPT2
- Remove the soldered wires and the bridge before re-installing the ECU on the vehicle.
♦ Połączenie bezpośrednie
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Kabel GPT - MED 14P600KT06
- Drut lutowniczy
- Przylutuj przewód łączący dwa piny Boot widoczne na zdjęciu;
- Przylutuj lub dotknij igłą pin CNF1 pokazanego na zdjęciu;
- Połącz kable 14P600KT02 i 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Kabel 14P600KT02
Pin Kolor Opis Pin D1,Q4 Czerwony +12V Pin H4 Czarny Masa Pin A1 Biały CAN-High Pin A2 Zielony CAN-Low Drut przylutowany do dwóch pinów Szary z krokodylkiem BOOT Przylutowany kabelek Niebieski z krokodylkiem CNF1 Kabel 14P600KT06
Pin Kolor Opis Pin F4 Zółty GPT1 Pin G4 Pomarańczowy GPT2 - Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
-
Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.
Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.
Okno kopii zapasowej
`
Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl