Marelli MJD 6F3 - 6JF - 602 - 603



Ostrzeżenie

Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją.

KORZYSTAJĄC Z NINIEJSZEGO PROTOKOŁU, POTWIERDZASZ PEŁNĄ I BEZWARUNKOWĄ AKCEPTACJĘ NINIEJSZEGO REGULAMINU, ZWALNIASZ NAS Z WSZELKIEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI I ZRZEKASZ SIĘ WSZELKICH PRAW DO DOCHODZENIA JAKIEGOKOLWIEK ODSZKODOWANIA.



Rekomendacje

  1. Wyjmij ECU z pojazdu;
  2. Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
  3. Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
  4. Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
  5. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  6. Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.

Instrukcje

  1. Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);

    ● Marelli MJD 6F3-602-603 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)

    The programming pads are in the left part of the ECU.

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Połączenie za pomocą ramki pozycjonującej

    Wymagane elementy:

    1. Remove the 0 Ohm resistor pokazanego na zdjęciu:




    2. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    3. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 23,50 Czerwony +12V
      Pin 1 Czarny Masa

    4. Ustaw adapter 14AM00TBAS z wyciąganą wkładką 14AM00TB02 into the compartment of the frame and right it on the ECU.
      Notka: There is NO Pin 1 on the adapter!






    5. Podłącz przewód taśmowy 144300T100 do adaptera i narzędzia;
    6. Before you reinstall the ECU on the vehicle, re-solder the 0 Ohm resistor:







    ♦ Bezpośrednie połączenie za pomocą adaptera

    Wymagane elementy:

    1. Remove the 0 Ohm resistor pokazanego na zdjęciu:




    2. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 23,50 Czerwony +12V
      Pin 1 Czarny Masa

    3. Przylutuj listwę pinową do podkładek programujących. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:the pads;
    4. Ustaw adapter 14AS00T03S on the pin header.

      Notka: Leave the first two pins free and align the adapter toward the capacitors:




    5. Podłącz przewód taśmowy 144300T100 do adaptera i narzędzia;
    6. Before you reinstall the ECU on the vehicle, re-solder the 0 Ohm resistor:




    7. Usuń przylutowaną nastawkę pinów przed ponownym zainstalowaniem ECU w pojeździe.



    ● Marelli MJD 6F3 HW04W FIAT
    ● Marelli MJD 602.04 Suzuki (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)

    The programming pads are in the left part of the ECU.

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Połączenie za pomocą ramki pozycjonującej

    Wymagane elementy:

    1. Remove the 0 Ohm resistor pokazanego na zdjęciu:




    2. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    3. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 23,50 Czerwony +12V
      Pin 1 Czarny Masa

    4. Ustaw adapter 14AM00TBAS z wyciąganą wkładką 14AM00TB02 into the compartment of the frame and right it on the ECU.
      Notka: There is NO Pin 1 on the adapter!






    5. Podłącz przewód taśmowy 144300T100 do adaptera i narzędzia;
    6. Before you reinstall the ECU on the vehicle, re-solder the 0 Ohm resistor:







    ♦ Bezpośrednie połączenie za pomocą adaptera

    Wymagane elementy:

    1. Remove the 0 Ohm resistor pokazanego na zdjęciu:




    2. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 23,50 Czerwony +12V
      Pin 1 Czarny Masa

    3. Przylutuj listwę pinową do podkładek programujących. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:the pads;
    4. Ustaw adapter 14AS00T03S on the pin header.

      Notka: Leave the first two pins free and align the adapter toward the capacitors:




    5. Podłącz przewód taśmowy 144300T100 do adaptera i narzędzia;
    6. Before you reinstall the ECU on the vehicle, re-solder the 0 Ohm resistor:




    7. Usuń przylutowaną nastawkę pinów przed ponownym zainstalowaniem ECU w pojeździe.



    ● Marelli MJD 6JF (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)

    The programming pads are in the left part of the ECU.

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Połączenie za pomocą ramki pozycjonującej

    Wymagane elementy:

    1. Remove the 0 Ohm resistor pokazanego na zdjęciu:




    2. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    3. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 23,50 Czerwony +12V
      Pin 1 Czarny Masa

    4. Ustaw adapter 14AM00TBAS z wyciąganą wkładką 14AM00TB02 into the compartment of the frame and right it on the ECU.
      Notka: There is NO Pin 1 on the adapter!






    5. Podłącz przewód taśmowy 144300T100 do adaptera i narzędzia;
    6. Before you reinstall the ECU on the vehicle, re-solder the 0 Ohm resistor:







    ♦ Bezpośrednie połączenie za pomocą adaptera

    Wymagane elementy:

    1. Remove the 0 Ohm resistor pokazanego na zdjęciu:




    2. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 23,50 Czerwony +12V
      Pin 1 Czarny Masa

    3. Przylutuj listwę pinową do podkładek programujących. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:the pads;
    4. Ustaw adapter 14AS00T03S on the pin header.

      Notka: Leave the first two pins free and align the adapter toward the capacitors:




    5. Podłącz przewód taśmowy 144300T100 do adaptera i narzędzia;
    6. Before you reinstall the ECU on the vehicle, re-solder the 0 Ohm resistor:




    7. Usuń przylutowaną nastawkę pinów przed ponownym zainstalowaniem ECU w pojeździe.



  2. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  3. Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).

    ♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).

    Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.

    Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
    Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.

    Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
    Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.

    Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.


    Okno kopii zapasowej



`

Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl

Ostatni czas zmiany strony: 2023-03-31 05:18:42

Kontakt



E-mail: lawniczak.sz@gmail.com

Telefon: +48 667 089 498

WhatsApp: +48 667 089 498