Bosch ME17
dla KIA - Hyundai



Ostrzeżenie

Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją.

KORZYSTAJĄC Z NINIEJSZEGO PROTOKOŁU, POTWIERDZASZ PEŁNĄ I BEZWARUNKOWĄ AKCEPTACJĘ NINIEJSZEGO REGULAMINU, ZWALNIASZ NAS Z WSZELKIEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI I ZRZEKASZ SIĘ WSZELKICH PRAW DO DOCHODZENIA JAKIEGOKOLWIEK ODSZKODOWANIA.



Notka

Podczas zapisywania zmodyfikowanego pliku, przeliczenie sumy kontrolnej pliku może potrwać nawet kilka minut, w zależności od wydajności komputera.



Rekomendacje

  1. Wyjmij ECU z pojazdu;
  2. Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
  3. Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
  4. Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
  5. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  6. Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.

Instrukcje

  1. Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);

    ● Plug-in 339: ME17.9.11 IROM TC1762 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)

    Piny BOOT'ujące można znaleźć w dolnej części ECU (zaznaczone na zdjęciu na czerwono).

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Połączenie bezpośrednie

    Wymagane elementy:

    1. Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu:




    2. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 5,18,30 Czerwony, Pomarańczowy +12V
      Pin 3 Czarny Masa
      Pin 57 Biały CAN-High
      Pin 79 Zielony CAN-Low
      Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT

    3. Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.

    ● Plug-in 416: MEG17.9.12 IROM TC1762 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)

    Piny BOOT'ujące można znaleźć w dolnej części ECU (zaznaczone na zdjęciu na czerwono).
    Piny programujące, w których należy ustawić adapter, znajdują się w prawym dolnym rogu (na żółto).

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Połączenie za pomocą ramy pozycjonującej i górnego pokładu oświetleniowego

    Wymagane elementy:

    • Rama pozycjonująca 14P800ADBO w komplecie z górnym pokładem oświetlenia i sondami do programowania
    • Zasilacz 1400SWALIM
    • Adapter 14P600KT04
    • Taśmowy przewód 144300T101

    1. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    2. Podłącz zasilacz 1400SWALIM do programatora i podświetlenia;
    3. Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU;
    4. Umieść sondę (igłę) 14P800ABD3 on pin Boot pokazanego na zdjęciu, i zaklinować pod pokładem.
      Notka: Proszę zapoznać się z instrukcją obsługi ramki pozycjonującej 14P800ADBO na przykład, jak umieścić sondę programującą 14P800ABD3.




    5. Włóż przewód sondy 14P800ABD3 do złącza BOOTD adaptera.
      Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji OFF, jak pokazano na rysunku:




    6. Podłącz przewód taśmowy 144300T101 do adaptera i narzędzia.

    ♦ Połączenie za pomocą tylko ramki pozycjonującej

    Wymagane elementy:

    » Pin Boot podłączony do adaptera (kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji)

    1. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    2. Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU;
    3. Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu, and ease it into the BOOTD connector of the adapter.
      Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji OFF, jak pokazano na rysunku:






    4. Podłącz przewód taśmowy 144300T101 do adaptera i narzędzia;
    5. Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.

    » Pin Boot przylutowany do pinu programującego (kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji)

    1. Zlutuj mostek na dwa pady programujące pokazanego na zdjęciu:




    2. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    3. Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU.
      Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji ON, jak pokazano na rysunku:




    4. Podłącz przewód taśmowy 144300T101 do adaptera i narzędzia;
    5. Usuń mostek przed ponowym montażem ECU w pojeździe.

    ♦ Połączenie bezpośrednie

    Wymagane elementy:

    1. Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu:




    2. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 5,18,30 Czerwony, Pomarańczowy +12V
      Pin 3 Czarny Masa
      Pin 57 Biały CAN-High
      Pin 79 Zielony CAN-Low
      Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT

    3. Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.

    ● Plug-in 496: MED17.9.8 IROM TC1767 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)

    Piny Boot można znaleźć po prawej stronie ECU.

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Połączenie bezpośrednie

    Wymagane elementy:

    1. Przylutuj drut do dwóch pinów Boot pokazanych na rysunku;
    2. Przylutuj lub dotknij igłą CNF1 pin pokazanego na zdjęciu;




    3. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 4,5,29 Czerwony, Pomarańczowy +12V
      Pin 2 Czarny Masa
      Pin 85 Biały CAN-High
      Pin 63 Zielony CAN-Low
      Drut przylutowany do dwóch pinów Szary z krokodylkiem BOOT
      Przylutowany kabelek Niebieski z krokodylkiem CNF1

    4. Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.


  2. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  3. Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).

    ♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).

    Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.

    Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
    Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.

    Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
    Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.

    Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.


    Okno kopii zapasowej



`

Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl

Ostatni czas zmiany strony: 2023-03-31 05:18:42

Kontakt



E-mail: lawniczak.sz@gmail.com

Telefon: +48 667 089 498

WhatsApp: +48 667 089 498