Bosch ME9+ Ford - Volvo



Ostrzeżenie

Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją.

KORZYSTAJĄC Z NINIEJSZEGO PROTOKOŁU, POTWIERDZASZ PEŁNĄ I BEZWARUNKOWĄ AKCEPTACJĘ NINIEJSZEGO REGULAMINU, ZWALNIASZ NAS Z WSZELKIEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI I ZRZEKASZ SIĘ WSZELKICH PRAW DO DOCHODZENIA JAKIEGOKOLWIEK ODSZKODOWANIA.



Rekomendacje

  1. Wyjmij ECU z pojazdu;
  2. Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
  3. Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
  4. Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
  5. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  6. Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.

Instrukcje

  1. Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);

    ● Hardware 1 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)

    The programming pads are in the right part of the ECU.

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Połączenie za pomocą ramki pozycjonującej

    Wymagane elementy:

    1. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    2. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 15,16 Czerwony +12V
      Pin 2 Czarny Masa

    3. Ustaw adapter 14AM00TBAS z wyciąganą wkładką 14AM00TB02 into the compartment of the frame and right it on the ECU:




    4. Podłącz przewód taśmowy 144300T100 do adaptera i narzędzia.



    ♦ Bezpośrednie połączenie za pomocą adaptera

    Wymagane elementy:

    1. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 15,16 Czerwony +12V
      Pin 2 Czarny Masa

    2. Przylutuj listwę pinową do podkładek programujących. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:the pads;
    3. Ustaw adapter 14AS00T03S on the pin header:




    4. Podłącz przewód taśmowy 144300T100 do adaptera i narzędzia;
    5. Usuń przylutowaną nastawkę pinów przed ponownym zainstalowaniem ECU w pojeździe.



    ● Hardware 2 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)

    The programming pads are in the right part of the ECU.

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Bezpośrednie połączenie za pomocą adaptera

    Wymagane elementy:

    1. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 30,54 Czerwony +12V
      Pin 2 Czarny Masa

    2. Przylutuj listwę pinową do podkładek programujących. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:




    3. Ustaw adapter 14AS00T03S na główce pinów. Dopasuj pin 1 adaptera do pinu 1 zaznaczonego na rysunku above:




    4. Podłącz przewód taśmowy 144300T100 do adaptera i narzędzia;
    5. Usuń przylutowaną nastawkę pinów przed ponownym zainstalowaniem ECU w pojeździe.



    ♦ Połączenie bezpośrednie za pomocą tęczowego kabla taśmowego

    Wymagane elementy:

    1. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 30,54 Czerwony +12V
      Pin 2 Czarny Masa

    2. Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T104 do padów programujących, jak pokazano na rysunku. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:




    3. Pin Kolor
      1 Brązowy
      2 Nieużywany
      3 Nieużywany
      4 Nieużywany
      5 Zielony
      6 Niebieski
      7 Fioletowy
      8 Szary
      9 Nieużywany
      10 Nieużywany



  2. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  3. Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).

    ♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).

    Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.

    Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
    Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.

    Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
    Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.

    Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.


    Okno kopii zapasowej



`

Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl

Ostatni czas zmiany strony: 2023-03-31 05:18:43

Kontakt



E-mail: lawniczak.sz@gmail.com

Telefon: +48 667 089 498

WhatsApp: +48 667 089 498