Bosch MED17
dla Jaguar - Land Rover GPT



Ostrzeżenie

Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją.

KORZYSTAJĄC Z NINIEJSZEGO PROTOKOŁU, POTWIERDZASZ PEŁNĄ I BEZWARUNKOWĄ AKCEPTACJĘ NINIEJSZEGO REGULAMINU, ZWALNIASZ NAS Z WSZELKIEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI I ZRZEKASZ SIĘ WSZELKICH PRAW DO DOCHODZENIA JAKIEGOKOLWIEK ODSZKODOWANIA.



Notka

Podczas zapisywania zmodyfikowanego pliku, przeliczenie sumy kontrolnej pliku może potrwać nawet kilka minut, w zależności od wydajności komputera.



Rekomendacje

  1. Wyjmij ECU z pojazdu;
  2. Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
  3. Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
  4. Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
  5. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  6. Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.

Instrukcje

  1. Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);

    ● Plug-in 685: MED17.8.31 IROM TC1797 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)



    Piny bootujące można znaleźć na środku ECU.

    Dostępne tryby połączenia Aby wyświetlić instrukcje, kliknij żądany tryb.

    ♦ Połączenie bezpośrednie

    Wymagane elementy:

    1. Przylutuj lub dotknij igłą three Boot pins pokazanego na zdjęciu;
    2. Przylutuj lub dotknij igłą CNF1 pin pokazanego na zdjęciu:




    3. Połącz kable 14P600KT02 i 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:




      Kabel 14P600KT06

      Pin Kolor Opis
      Pin 13 Zółty GPT1
      Pin 74 Pomarańczowy GPT2
      Pin 60 Biały CAN-High
      Pin 61 Zielony CAN-Low

      Kabel 14P600KT02

      Pin Kolor Opis
      Pin 5,50 Czerwony +12V
      Pin 1 Czarny Masa
      Pin 79 Biały CAN-High
      Pin 80 Zielony CAN-Low
      Przewód przylutowany do trzech pinów Szary z krokodylkiem BOOT
      Przylutowany kabelek Niebieski z krokodylkiem CNF1







    4. Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.


    ● Plug-in 827: MED17.9.7 IROM TC1767 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)



    Piny Boot można znaleźć po prawej stronie ECU (zaznaczone na zdjęciu na czerwono).
    Piny programujące, w których należy ustawić adapter, znajdują się w prawym dolnym rogu (na żółto).

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Podłączenie za pomocą tylko ramki pozycjonującej i adaptera

    Wymagane elementy:

    • Rama pozycjonująca 14P800ADBO
    • Zasilacz 1400SWALIM
    • Adapter 14AM00T20M
    • Taśmowy przewód 144300T103

    1. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    2. Podłącz zasilacz 1400SWALIM do programatora i podświetlenia;
    3. Ustaw adapter 14AM00T20M w ramie i opuść go na ECU:








    4. Podłącz przewód taśmowy 144300T103 do adaptera i narzędzia.

    ♦ Połączenie za pomocą ramy pozycjonującej i górnego pokładu oświetleniowego

    Wymagane elementy:

    • Rama pozycjonująca 14P800ADBO w komplecie z górnym pokładem oświetlenia i sondami do programowania
    • Zasilacz 1400SWALIM
    • Adapter 14P600KT04
    • Taśmowy kabel 14P600KT03
    • Kabel GPT - MED 14P600KT06
    • Dwa rezystory 470 Ohm

    1. Wlutuj dwa rezystory w miejscach pokazanych na obrazku.

      Notka: musisz wykonać połączenie z dwoma rezystorami tylko przy pierwszym czytaniu ECU pojazdu.






    2. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    3. Podłącz zasilacz 1400SWALIM do programatora i podświetlenia;
    4. Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU;
    5. Umieść dwie sondy programujące 14P800ABD3 na dwóch pinach Boot pokazanych na rysunku i zaklinuj je pod pokładem.
    6. Umieść sondę (igłę) 14P800ABD3 on pin CNF1 pokazanego na zdjęciu i zaklinować pod pokładem.

      Notka: Proszę zapoznać się z instrukcją obsługi ramki pozycjonującej 14P800ADBO na przykład, jak umieścić sondę programującą 14P800ABD3.




    7. Wsunąć przewód sondy umieszczony na pin CNF1 w złącze CNF1 adaptera.
    8. Połącz przewody sondy umieszczone na pinach Boot i włóż je do złącza BOOTD adaptera.
      Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji OFF, jak pokazano na rysunku:




    9. Podłącz przewód taśmowy 14P600KT03 do adaptera i narzędzia:




    10. Podłączyć przewód 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 80 Zółty GPT1
      Pin 45 Pomarańczowy GPT2

    11. Usuń rezystory przed ponownym zainstalowaniem ECU w pojeździe.

    ♦ Połączenie za pomocą tylko ramki pozycjonującej

    Wymagane elementy:

    » Pin Boot podłączony do adaptera (kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji)

    1. Wlutuj dwa rezystory w miejscach pokazanych na obrazku.

      Notka: musisz wykonać połączenie z dwoma rezystorami tylko przy pierwszym czytaniu ECU pojazdu.






    2. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    3. Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU;
    4. Przylutuj lub dotknij igłą pin CNF1 pokazanego na zdjęciu i włóż go do złącza CNF1 adaptera.
    5. Przylutuj dwa przewody do dwóch pinów Boot pokazanych na rysunku i włóż je do złącza BOOTD adaptera.
      Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji OFF, jak pokazano na rysunku:






    6. Podłącz przewód taśmowy 14P600KT03 do adaptera i narzędzia:




    7. Podłączyć przewód 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 80 Zółty GPT1
      Pin 45 Pomarańczowy GPT2

    8. Remove the soldered wires and the resistors before re-installing the ECU on the vehicle.

    » Pin Boot przylutowany do pinu programującego (kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji)

    1. Wlutuj dwa rezystory w miejscach pokazanych na obrazku.

      Notka: musisz wykonać połączenie z dwoma rezystorami tylko przy pierwszym czytaniu ECU pojazdu.






    2. Przylutuj lub dotknij igłą pin CNF1 pokazanego na zdjęciu i włóż go do złącza CNF1 adaptera.
    3. Przylutuj mostek na trzech podkładkach programujących zaznaczonych na czerwono na rysunku;




    4. Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
    5. Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU;
      Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji ON, jak pokazano na rysunku:




    6. Podłącz przewód taśmowy 14P600KT03 do adaptera i narzędzia:




    7. Podłączyć przewód 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 80 Zółty GPT1
      Pin 45 Pomarańczowy GPT2

    8. Usuń mostek i rezystory przed ponownym zainstalowaniem ECU w pojeździe.

    ♦ Połączenie bezpośrednie

    Wymagane elementy:

    1. Wlutuj dwa rezystory w miejscach pokazanych na obrazku.

      Notka: musisz wykonać połączenie z dwoma rezystorami tylko przy pierwszym czytaniu ECU pojazdu.






    2. Przylutuj przewód łączący dwa piny Boot widoczne na zdjęciu;
    3. Przylutuj lub dotknij igłą pin CNF1 pokazanego na zdjęciu;




    4. Połącz kable 14P600KT02 i 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:




      Kabel 14P600KT02

      Pin Kolor Opis
      Pin 6,15 Czerwony +12V
      Pin 2 Czarny Masa
      Pin 54 Biały CAN-High
      Pin 41 Zielony CAN-Low
      Drut przylutowany do dwóch pinów Szary z krokodylkiem BOOT
      Przylutowany kabelek Niebieski z krokodylkiem CNF1

      Kabel 14P600KT06

      Pin Kolor Opis
      Pin 80 Zółty GPT1
      Pin 45 Pomarańczowy GPT2







    5. Remove the soldered wires and the resistors before re-installing the ECU on the vehicle.


  2. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  3. Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje);

    ♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).

    Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.

    Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
    Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.

    Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
    Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.

    Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.


    Okno kopii zapasowej



`

Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl

Ostatni czas zmiany strony: 2023-03-31 05:18:43

Kontakt



E-mail: lawniczak.sz@gmail.com

Telefon: +48 667 089 498

WhatsApp: +48 667 089 498