Bosch MED17 GPT (FCA)
Ostrzeżenie Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją. |
Notka
Podczas zapisywania zmodyfikowanego pliku, przeliczenie sumy kontrolnej pliku może potrwać nawet kilka minut, w zależności od wydajności komputera.
Rekomendacje
- Wyjmij ECU z pojazdu;
- Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
- Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
- Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
- Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.
Instrukcje
-
Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);
● Plug-in 711: MED17.3.4 IROM TC1797 Maserati (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Piny bootujące można znaleźć na środku ECU.
Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Połączenie bezpośrednie
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Kabel GPT - MED 14P600KT06
- Drut lutowniczy
- Przylutuj lub dotknij igłą three Boot pins pokazanego na zdjęciu;
- Przylutuj lub dotknij igłą CNF1 pin pokazanego na zdjęciu:
- Połącz kable 14P600KT02 i 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Kabel 14P600KT06
Pin Kolor Opis Pin 13 Zółty GPT1 Pin 74 Pomarańczowy GPT2 Pin 60 Biały CAN-High Pin 61 Zielony CAN-Low Kabel 14P600KT02
Pin Kolor Opis Pin 5,50 Czerwony +12V Pin 1 Czarny Masa Pin 79 Biały CAN-High Pin 80 Zielony CAN-Low Przewód przylutowany do trzech pinów Szary z krokodylkiem BOOT Przylutowany kabelek Niebieski z krokodylkiem CNF1 - Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
● Plug-in 823: MED17.5.3 IROM TC1793 Ferrari (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Piny Boot można znaleźć po prawej stronie ECU (zaznaczone na zdjęciu na czerwono).
Piny programujące, w których należy ustawić adapter, znajdują się w prawym dolnym rogu (na żółto).
Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Połączenie za pomocą ramy pozycjonowania i sondy Mini Grabber SMD
Wymagane elementy:
- Rama pozycjonująca 14P800ADBO
- Adapter 14P600KT04
- Taśmowy kabel 14P600KT03
- Kabel GPT - MED 14P600KT06
- Mini Grabber Probe SMD 144300T109
- Ustaw ECU na ramie pozycjonującej 14P800ADBO;
- Ustaw adapter 14P600KT04 w ramie i opuść go na ECU;
- Grab the Boot ball nr. 6 pokazanego na zdjęciu using a mini grabber probe SMD 144300T109:
- Connect the grabber probe SMD 144300T109 to the BOOTD connector of the adapter 14P600KT04 using a wire.
Notka: Przełącznik adaptera musi być ustawiony w pozycji OFF, jak pokazano na rysunku: - Podłącz przewód taśmowy 14P600KT03 do adaptera i narzędzia:
- Podłączyć przewód 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 13 Zółty GPT1 Pin 74 Pomarańczowy GPT2
♦ Połączenie bezpośrednie using Mini Grabber Probe SMD
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Kabel GPT - MED 14P600KT06
- Mini Grabber Probe SMD 144300T109
- Grab the Boot ball nr. 6 pokazanego na zdjęciu using a mini grabber probe SMD 144300T109 and connect the cable 14P600KT02 to the probe using a wire, according to the pinout provided below:
- Połącz kable 14P600KT02 i 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Kabel 14P600KT02
Pin Kolor Opis Pin 5,50 Czerwony +12V Pin 1 Czarny Masa Pin 62 Biały CAN-High Pin 63 Zielony CAN-Low Grabber Probe SMD Szary z krokodylkiem BOOT Kabel 14P600KT06
Pin Kolor Opis Pin 13 Zółty GPT1 Pin 74 Pomarańczowy GPT2
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
-
Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.
Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.
Okno kopii zapasowej
`
Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl