Bosch MED17
dla Mercedes-Benz GPT



Ostrzeżenie

Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją.

KORZYSTAJĄC Z NINIEJSZEGO PROTOKOŁU, POTWIERDZASZ PEŁNĄ I BEZWARUNKOWĄ AKCEPTACJĘ NINIEJSZEGO REGULAMINU, ZWALNIASZ NAS Z WSZELKIEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI I ZRZEKASZ SIĘ WSZELKICH PRAW DO DOCHODZENIA JAKIEGOKOLWIEK ODSZKODOWANIA.



Notka

Podczas zapisywania zmodyfikowanego pliku, przeliczenie sumy kontrolnej pliku może potrwać nawet kilka minut, w zależności od wydajności komputera.



Rekomendacje

  1. Wyjmij ECU z pojazdu;
  2. Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
  3. Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
  4. Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
  5. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  6. Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.

Instrukcje

  1. Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);

    ● Plug-in 692: MED17.7.2 IROM TC1797 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)



    Piny bootujące można znaleźć na środku ECU.

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Połączenie bezpośrednie

    Wymagane elementy:

    1. Przylutuj lub dotknij igłą Boot pin pokazanego na zdjęciu:




    2. Połącz kable 14P600KT02 i 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:




      Kabel 14P600KT06

      Pin Kolor Opis
      Pin 81 Zółty GPT1
      Pin 58 Pomarańczowy GPT2

      Kabel 14P600KT02

      Pin Kolor Opis
      Pin 5,15 Czerwony +12V
      Pin 2 Czarny Masa
      Pin 41 Biały CAN-High
      Pin 54 Zielony CAN-Low
      Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT





    3. Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.

    ● Plug-in 714: MED17.7.5 XROM TC1793 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)

    Piny bootujące można znaleźć na środku ECU.

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Połączenie bezpośrednie

    Wymagane elementy:

    1. Przylutuj drut do dwóch pinów Boot pokazanych na rysunku;
    2. Przylutuj lub dotknij igłą CNF1 pin pokazanego na zdjęciu:



    3. Połącz kable 14P600KT02 i 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:




      Kabel 14P600KT06

      Pin Kolor Opis
      Pin 95 Zółty GPT1
      Pin 73 Pomarańczowy GPT2

      Kabel 14P600KT02

      Pin Kolor Opis
      Pin 6,50 Czerwony +12V
      Pin 1 Czarny Masa
      Pin 62 Biały CAN-High
      Pin 63 Zielony CAN-Low
      Wire soldered to the two Boot pins Szary z krokodylkiem BOOT
      Wire soldered to the CNF1 pin Niebieski z krokodylkiem CNF1









    4. Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.

    ● Plug-in 736: MED17.7.3 IROM TC1797 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)



    Piny bootujące można znaleźć na środku ECU.

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Połączenie bezpośrednie

    Wymagane elementy:

    1. Przylutuj lub dotknij igłą Boot pin pokazanego na zdjęciu:




    2. Połącz kable 14P600KT02 i 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:




      Kabel 14P600KT06

      Pin Kolor Opis
      Pin 83 Zółty GPT1
      Pin 58 Pomarańczowy GPT2

      Kabel 14P600KT02

      Pin Kolor Opis
      Pin 5,15 Czerwony +12V
      Pin 2 Czarny Masa
      Pin 41 Biały CAN-High
      Pin 54 Zielony CAN-Low
      Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT





    3. Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.

    ● Plug-in 740: MED17.7.3.1 XROM TC1797 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)



    Piny bootujące można znaleźć na środku ECU.

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Połączenie bezpośrednie

    Wymagane elementy:

    1. Przylutuj lub dotknij igłą Boot pin pokazanego na zdjęciu:




    2. Połącz kable 14P600KT02 i 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:




      Kabel 14P600KT06

      Pin Kolor Opis
      Pin 83 Zółty GPT1
      Pin 58 Pomarańczowy GPT2

      Kabel 14P600KT02

      Pin Kolor Opis
      Pin 5,15 Czerwony +12V
      Pin 2 Czarny Masa
      Pin 41 Biały CAN-High
      Pin 54 Zielony CAN-Low
      Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT





    3. Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.

    If you cannot communicate with the ECU, please make sure the connections have been made correctly and try again; otherwise use this connection:

    1. Open the back of the ECU, taking care in not damaging the parts inside.

      Piny bootujące można znaleźć na środku ECU.



    2. Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
    3. Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;


    4. Przylutuj drut do dwóch pinów Boot pokazanych na rysunku;
    5. Przylutuj lub dotknij igłą CNF1 pin pokazanego na zdjęciu:




    6. Połącz kable 14P600KT02 i 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:




      Kabel 14P600KT06

      Pin Kolor Opis
      Pin 83 Zółty GPT1
      Pin 58 Pomarańczowy GPT2

      Kabel 14P600KT02

      Pin Kolor Opis
      Pin 5,15 Czerwony +12V
      Pin 2 Czarny Masa
      Pin 41 Biały CAN-High
      Pin 54 Zielony CAN-Low
      Drut przylutowany do dwóch pinów Szary z krokodylkiem BOOT
      Przylutowany kabelek Niebieski z krokodylkiem CNF1








    7. Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
  2. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  3. Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).

    ♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).

    Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.

    Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
    Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem. When available, always select the white check box Maps. Only when selecting the Maps box the checksum will be calculated.

    Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
    Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem. When available, always select the white check box Maps. Only when selecting the Maps box the checksum will be calculated.

    Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.


    Okno kopii zapasowej



`

Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl

Ostatni czas zmiany strony: 2023-03-31 05:18:43

Kontakt



E-mail: lawniczak.sz@gmail.com

Telefon: +48 667 089 498

WhatsApp: +48 667 089 498