Bosch MED17
dla Mercedes-Benz GPT
Ostrzeżenie Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją. |
Notka
Podczas zapisywania zmodyfikowanego pliku, przeliczenie sumy kontrolnej pliku może potrwać nawet kilka minut, w zależności od wydajności komputera.
Rekomendacje
- Wyjmij ECU z pojazdu;
- Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
- Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
- Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
- Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.
Instrukcje
-
Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);
● Plug-in 692: MED17.7.2 IROM TC1797 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Piny bootujące można znaleźć na środku ECU.
Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Połączenie bezpośrednie
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Kabel GPT - MED 14P600KT06
- Drut lutowniczy
- Przylutuj lub dotknij igłą Boot pin pokazanego na zdjęciu:
- Połącz kable 14P600KT02 i 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Kabel 14P600KT06
Pin Kolor Opis Pin 81 Zółty GPT1 Pin 58 Pomarańczowy GPT2 Kabel 14P600KT02
Pin Kolor Opis Pin 5,15 Czerwony +12V Pin 2 Czarny Masa Pin 41 Biały CAN-High Pin 54 Zielony CAN-Low Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT - Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
● Plug-in 714: MED17.7.5 XROM TC1793 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Piny bootujące można znaleźć na środku ECU.
Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Połączenie bezpośrednie
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Kabel GPT - MED 14P600KT06
- Drut lutowniczy
- Przylutuj drut do dwóch pinów Boot pokazanych na rysunku;
- Przylutuj lub dotknij igłą CNF1 pin pokazanego na zdjęciu:
- Połącz kable 14P600KT02 i 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Kabel 14P600KT06
Pin Kolor Opis Pin 95 Zółty GPT1 Pin 73 Pomarańczowy GPT2 Kabel 14P600KT02
Pin Kolor Opis Pin 6,50 Czerwony +12V Pin 1 Czarny Masa Pin 62 Biały CAN-High Pin 63 Zielony CAN-Low Wire soldered to the two Boot pins Szary z krokodylkiem BOOT Wire soldered to the CNF1 pin Niebieski z krokodylkiem CNF1 - Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
● Plug-in 736: MED17.7.3 IROM TC1797 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Piny bootujące można znaleźć na środku ECU.
Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Połączenie bezpośrednie
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Kabel GPT - MED 14P600KT06
- Drut lutowniczy
- Przylutuj lub dotknij igłą Boot pin pokazanego na zdjęciu:
- Połącz kable 14P600KT02 i 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Kabel 14P600KT06
Pin Kolor Opis Pin 83 Zółty GPT1 Pin 58 Pomarańczowy GPT2 Kabel 14P600KT02
Pin Kolor Opis Pin 5,15 Czerwony +12V Pin 2 Czarny Masa Pin 41 Biały CAN-High Pin 54 Zielony CAN-Low Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT - Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
● Plug-in 740: MED17.7.3.1 XROM TC1797 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Piny bootujące można znaleźć na środku ECU.
Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Połączenie bezpośrednie
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Kabel GPT - MED 14P600KT06
- Drut lutowniczy
- Przylutuj lub dotknij igłą Boot pin pokazanego na zdjęciu:
- Połącz kable 14P600KT02 i 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Kabel 14P600KT06
Pin Kolor Opis Pin 83 Zółty GPT1 Pin 58 Pomarańczowy GPT2 Kabel 14P600KT02
Pin Kolor Opis Pin 5,15 Czerwony +12V Pin 2 Czarny Masa Pin 41 Biały CAN-High Pin 54 Zielony CAN-Low Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT - Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
If you cannot communicate with the ECU, please make sure the connections have been made correctly and try again; otherwise use this connection:
- Open the back of the ECU, taking care in not damaging the parts inside.
Piny bootujące można znaleźć na środku ECU. - Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
- Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
- Przylutuj drut do dwóch pinów Boot pokazanych na rysunku;
- Przylutuj lub dotknij igłą CNF1 pin pokazanego na zdjęciu:
- Połącz kable 14P600KT02 i 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Kabel 14P600KT06
Pin Kolor Opis Pin 83 Zółty GPT1 Pin 58 Pomarańczowy GPT2 Kabel 14P600KT02
Pin Kolor Opis Pin 5,15 Czerwony +12V Pin 2 Czarny Masa Pin 41 Biały CAN-High Pin 54 Zielony CAN-Low Drut przylutowany do dwóch pinów Szary z krokodylkiem BOOT Przylutowany kabelek Niebieski z krokodylkiem CNF1 - Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
-
Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.
Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem. When available, always select the white check box Maps. Only when selecting the Maps box the checksum will be calculated.
Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem. When available, always select the white check box Maps. Only when selecting the Maps box the checksum will be calculated.
Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.
Okno kopii zapasowej
`
Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl