Bosch MED17/MEV17
dla BMW / MINI GPT



Ostrzeżenie

Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją.

KORZYSTAJĄC Z NINIEJSZEGO PROTOKOŁU, POTWIERDZASZ PEŁNĄ I BEZWARUNKOWĄ AKCEPTACJĘ NINIEJSZEGO REGULAMINU, ZWALNIASZ NAS Z WSZELKIEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI I ZRZEKASZ SIĘ WSZELKICH PRAW DO DOCHODZENIA JAKIEGOKOLWIEK ODSZKODOWANIA.



Notka

Podczas zapisywania zmodyfikowanego pliku, przeliczenie sumy kontrolnej pliku może potrwać nawet kilka minut, w zależności od wydajności komputera.



Rekomendacje

  1. Wyjmij ECU z pojazdu;
  2. Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
  3. Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
  4. Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
  5. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  6. Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.

Instrukcje

  1. Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);

    ● Plug-in 678: MEVD17.2.G IROM TC1797 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)



    Piny bootujące można znaleźć na środku ECU.

    Available connection modeClick on the selected mode for the instructions.

    ♦ Direct connection

    Wymagane elementy:

    1. Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu:




    2. Solder two bridges on the programming pads pokazanego na zdjęciu;




    3. Przylutuj tęczowy kabel taśmowy 144300T105 do padów programujących zgodnie z instrukcją pokazanego na zdjęciu. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia: the pads:




    4. Pin Kolor
      11 Nieużywany
      12 Nieużywany
      13 Nieużywany
      14 Nieużywany
      15 Nieużywany
      16 Nieużywany
      17 Nieużywany
      18 Nieużywany
      19 Nieużywany
      20 Nieużywany
      21 Nieużywany
      22 Nieużywany
      23 Pomarańczowy
      24 Zółty
      25 Nieużywany
      26 Nieużywany


    5. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 42,46 Czerwony +12V
      Pin 3 Czarny Masa
      Pin 8 Biały CAN-H
      Pin 7 Zielony CAN-L
      Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT

    6. Remove the soldered wires and the bridges before re-installing the ECU on the vehicle.

    ♦ Bezpośrednie połączenie za pomocą kabla GPT

    Wymagane elementy:

    1. Przylutuj lub dotknij igłą Boot pin pokazanego na zdjęciu:




    2. Połącz kable 14P600KT02 i 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:




      Kabel 14P600KT02

      Pin Kolor Opis
      Pin 42,46 Czerwony +12V
      Pin 3 Czarny Masa
      Pin 44 Biały CAN-H
      Pin 45 Zielony CAN-L
      Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT

      Kabel 14P600KT06

      Pin Kolor Opis
      Pin 51 Zółty GPT1
      Pin 6 Pomarańczowy GPT2
      Pin 8 Biały CAN-H
      Pin 7 Zielony CAN-L





    3. Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.

    ● Plug-in 678: MEVD17.2.6 IROM TC1797 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)

    Piny bootujące można znaleźć na środku ECU.

    Dostępne tryby połączeniaKliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Bezpośrednie połączenie za pomocą kabla GPT

    Wymagane elementy:

    1. Przylutuj lub dotknij igłą Boot pin pokazanego na zdjęciu:




    2. Połącz kable 14P600KT02 i 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:




      Kabel 14P600KT02

      Pin Kolor Opis
      Pin 42,46 Czerwony +12V
      Pin 3 Czarny Masa
      Pin 44 Biały CAN-H
      Pin 45 Zielony CAN-L
      Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT

      Kabel 14P600KT06

      Pin Kolor Opis
      Pin 51 Zółty GPT1
      Pin 6 Pomarańczowy GPT2
      Pin 8 Biały CAN-H
      Pin 7 Zielony CAN-L





    3. Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.

    ● Plug-in 678: MEVD17.2 IROM TC1797 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)

    Piny bootujące można znaleźć na środku ECU.

    Dostępne tryby połączeniaKliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Bezpośrednie połączenie za pomocą kabla GPT

    Wymagane elementy:

    1. Przylutuj lub dotknij igłą Boot pin pokazanego na zdjęciu:




    2. Połącz kable 14P600KT02 i 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:




      Kabel 14P600KT02

      Pin Kolor Opis
      Pin 42,46 Czerwony +12V
      Pin 3 Czarny Masa
      Pin 44 Biały CAN-H
      Pin 45 Zielony CAN-L
      Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT

      Kabel 14P600KT06

      Pin Kolor Opis
      Pin 51 Zółty GPT1
      Pin 6 Pomarańczowy GPT2
      Pin 8 Biały CAN-H
      Pin 7 Zielony CAN-L





    3. Remove the soldered wires before re-installing the ECU on the vehicle.

    ● Plug-in 679: MEVD17.2.4 IROM TC1797
    ● Plug-in 679: MEVD17.2.5 IROM TC1797
    ● Plug-in 679: MEVD17.2.8 IROM TC1797
    ● Plug-in 679: MEVD17.2.9 IROM TC1797(klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)



    Piny Boot można znaleźć po prawej stronie ECU.

    Dostępne tryby połączeniaKliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Bezpośrednie połączenie za pomocą kabla GPT

    Wymagane elementy:

    1. Przylutuj lub dotknij igłą Boot pin pokazanego na zdjęciu:




    2. Połącz kable 14P600KT02 i 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:




      Kabel 14P600KT02

      Pin Kolor Opis
      Pin 1,22,40 Czerwony, Pomarańczowy +12V
      Pin 2 Czarny Masa
      Pin 43 Biały CAN-H
      Pin 44 Zielony CAN-L
      Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT

      Kabel 14P600KT06

      Pin Kolor Opis
      Pin 16 Zółty GPT1
      Pin 43 Pomarańczowy GPT2
      Pin 28 Biały CAN-H
      Pin 13 Zielony CAN-L





    3. Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.

    ● Plug-in 719: MEVD17.2.3 IROM TC1793 (MINI) (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)



    Piny Boot można znaleźć po prawej stronie ECU.

    Dostępne tryby połączeniaKliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Bezpośrednie połączenie za pomocą kabla GPT

    Wymagane elementy:

    1. Przylutuj lub dotknij igłą Boot pin pokazanego na zdjęciu:




    2. Połącz kable 14P600KT02 i 14P600KT06 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:






      Kabel 14P600KT02

      Pin Kolor Opis
      M1 Pin 1,22 Czerwony +12V
      M4 Pin 4 Czarny Masa
      M1 Pin 28 Biały CAN-H
      M1 Pin 13 Zielony CAN-L
      Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT

      Kabel 14P600KT06

      Pin Kolor Opis
      M2 Pin 54 Zółty GPT1
      M3 Pin 49 Pomarańczowy GPT2
      M1 Pin 43 Biały CAN-H
      M1 Pin 44 Zielony CAN-L





    3. Usuń lutowane przewody przed ponownym montażem ECU w pojeździe.


  2. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  3. Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).

    ♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (click here for further instructions).

    Backup: To make a full backup of the ECU, select Backup in the Reading box and click on Read.

    Odczyt: Remove the check mark at the Backup option, select the component you want to read and then click on Read.
    Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.

    Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
    Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.

    Restore: To restore the backup file to the ECU, select Restore in the Writing box and click on Write.


    Okno kopii zapasowej



`

Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl

Ostatni czas zmiany strony: 2023-03-31 05:18:44

Kontakt



E-mail: lawniczak.sz@gmail.com

Telefon: +48 667 089 498

WhatsApp: +48 667 089 498