Siemens MSS60 - MSS65 BMW



Ostrzeżenie

Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją.

KORZYSTAJĄC Z NINIEJSZEGO PROTOKOŁU, POTWIERDZASZ PEŁNĄ I BEZWARUNKOWĄ AKCEPTACJĘ NINIEJSZEGO REGULAMINU, ZWALNIASZ NAS Z WSZELKIEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI I ZRZEKASZ SIĘ WSZELKICH PRAW DO DOCHODZENIA JAKIEGOKOLWIEK ODSZKODOWANIA.



Rekomendacje

  1. Wyjmij ECU z pojazdu;
  2. Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
  3. Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
  4. Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
  5. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  6. Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.

Instrukcje

  1. Podłącz ECU (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);

    As this ECU is equipped with two Microprocessors and two FLASH Memories, you have to use two different Families to read and write the ECU via BDM. Looking at the ECU with the connector placed downward, we named the programming pads on the left L, while the ones on the right R, as pokazanego na zdjęciu below:

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Bezpośrednie połączenie za pomocą adaptera on the left pads

    Wymagane elementy:

    1. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 1,1 Czerwony +12V
      Pin 4 Czarny Masa

    2. Solder the pin header to the programming pads L. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:the pads.
    3. Ustaw adapter 14AS00T03S on the pin header;
    4. Podłącz przewód taśmowy 144300T100 do adaptera i narzędzia:




    5. Usuń przylutowaną nastawkę pinów przed ponownym zainstalowaniem ECU w pojeździe.



    ♦ Bezpośrednie połączenie za pomocą adaptera on the right pads

    Wymagane elementy:

    1. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 1,1 Czerwony +12V
      Pin 4 Czarny Masa

    2. Solder the pin header to the programming pads R. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:the pads.
    3. Ustaw adapter 14AS00T03S on the pin header;
    4. Podłącz przewód taśmowy 144300T100 do adaptera i narzędzia:




    5. Usuń przylutowaną nastawkę pinów przed ponownym zainstalowaniem ECU w pojeździe.



  2. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  3. Wykonaj odczyt lub programowanie, using Family 117 for the Flash memory on the left, and Family 116 for the Flash memory on the right (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).

    ♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).

    Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.

    Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
    Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.

    Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
    Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.

    Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.


    Okno kopii zapasowej



`

Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl

Ostatni czas zmiany strony: 2023-03-31 05:18:44

Kontakt



E-mail: lawniczak.sz@gmail.com

Telefon: +48 667 089 498

WhatsApp: +48 667 089 498