Siemens EMS2205
dla Ford
Ostrzeżenie Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją. |
Notka
Podczas zapisywania zmodyfikowanego pliku, przeliczenie sumy kontrolnej pliku może potrwać nawet kilka minut, w zależności od wydajności komputera.
Rekomendacje
- Wyjmij ECU z pojazdu;
- Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
- Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
- Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
- Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.
Instrukcje
-
Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);
● Plug-in 663: CONTINENTAL EMS 2205 IROM TC1766 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
The pins Boot can be found both in the front and the back side of the ECU.
Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Połączenie bezpośrednie
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Drut lutowniczy
- Przylutuj lub dotknij igłą pin CNF1 pokazanego na zdjęciu, located on the back side of the ECU;
- Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu, located on the front side of the ECU;
- Przylutuj lub dotknij igłą pin CNF1 pokazanego na zdjęciu, located on the front side of the ECU;
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin H1,K1 Czerwony +12V Pin L4 Czarny Masa Pin H2 Biały CAN-High Pin G2 Zielony CAN-Low Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT Wires soldered to the two pins Niebieski z krokodylkiem CNF1
- Usuń wszystkie lutowane przewody przed ponownym zainstalowaniem ECU w pojeździe.
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
-
Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.
Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.
Okno kopii zapasowej
`
Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl