TEMIC
for Mercedes-Benz - Freightliner - Detroit Diesel



Ostrzeżenie

Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją.

KORZYSTAJĄC Z NINIEJSZEGO PROTOKOŁU, POTWIERDZASZ PEŁNĄ I BEZWARUNKOWĄ AKCEPTACJĘ NINIEJSZEGO REGULAMINU, ZWALNIASZ NAS Z WSZELKIEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI I ZRZEKASZ SIĘ WSZELKICH PRAW DO DOCHODZENIA JAKIEGOKOLWIEK ODSZKODOWANIA.



Notka

Podczas zapisywania zmodyfikowanego pliku, przeliczenie sumy kontrolnej pliku może potrwać nawet kilka minut, w zależności od wydajności komputera.



Rekomendacje

  1. Wyjmij ECU z pojazdu;
  2. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  3. Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.

Instrukcje

  1. Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);

    ● Plug-in 461: TEMIC DDEC6 IROM TC1796 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)





    Dostępne tryby połączenia Aby wyświetlić instrukcje, kliknij żądany tryb.

    ♦ Połączenie bezpośrednie to read/write the map zone

    Wymagane elementy:

    1. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 7,11 Czerwony +12V
      Pin 5,17 Czarny Masa
      Pin 18 Zółty K-Line

    ♦ Połączenie bezpośrednie to restore the backup of the ECU and / or write the EEPROM

    The programming pads can be found on the right side of the ECU.

    Wymagane elementy:

    1. Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
    2. Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
    3. Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
    4. Desolder the Pin 3 pokazanego na zdjęciu:




    5. Solder a bridge between Pin 3 just desoldered and Pin 8 on the EEPROM, as pokazanego na zdjęciu:




    6. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 7,11 Czerwony +12V
      Pin 5,17 Czarny Masa
      Pin 18 Zółty K-Line

    7. Remove the bridge and resolder Pin 3 of the EEPROM back on the ECU board before reinstalling the ECU on the vehicle.

    ● Plug-in 627: TEMIC ACM2 - AT25256 IROM TC1796 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)





    Dostępne tryby połączenia Aby wyświetlić instrukcje, kliknij żądany tryb.

    ♦ Połączenie bezpośrednie

    Wymagane elementy:

    1. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 14,16 Czerwony +12V
      Pin 5,17 Czarny Masa
      Pin 21 Zółty K-Line



  2. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  3. Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje);

    ♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).

    Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.

    Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
    Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.

    Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
    Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.

    Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.


    Okno kopii zapasowej



`

Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl

Ostatni czas zmiany strony: 2023-03-31 05:18:44

Kontakt



E-mail: lawniczak.sz@gmail.com

Telefon: +48 667 089 498

WhatsApp: +48 667 089 498