TRW EMS2 Volvo - Renault Truck
Ostrzeżenie Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją. |
Rekomendacje
- Wyjmij ECU z pojazdu;
- Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
- Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
- Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
- Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.
Instrukcje
-
Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);
● Hardware 1 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Notka: Ze względu na duży pobór mocy przez ECU, narzędzie należy zasilać zewnętrznym akumulatorem lub zasilaczem stabilizowanym (+12/24V 5A).
ECU Volvo
ECU Renault
Hardware 1Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Bezpośrednie połączenie za pomocą adaptera
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Battery supply cable 144300TALI
- External Battery or regulated power supply (+12/24V 5A)
- Adapter 14AS00T02S
- Male pin header
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin B60 Czerwony +24V Pin B61 Czarny Masa
- Podłączyć przewód 144300TALI to the tool and the external battery;
- Solder the male connector of the adapter 14AS00T02S do padów programujących, jak pokazano na rysunkus. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:
- Ustaw adapter 14AS00T02S on the soldered connector:
● Hardware 2 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Notka: Ze względu na duży pobór mocy przez ECU, narzędzie należy zasilać zewnętrznym akumulatorem lub zasilaczem stabilizowanym (+12/24V 5A).
Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Bezpośrednie połączenie za pomocą adaptera
Wymagane elementy:
- Kabel 14P600KT02
- Battery supply cable 144300TALI
- External Battery or regulated power supply (+12/24V 5A)
- Adapter 14AS00T02S
- Male pin header
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin B60 Czerwony +24V Pin B61 Czarny Masa
- Podłączyć przewód 144300TALI to the tool and the external battery;
- Solder the male connector of the adapter 14AS00T02S do padów programujących, jak pokazano na rysunkus. Uważaj, aby nie spowodować zwarcia:
- Ustaw adapter 14AS00T02S on the soldered connector;
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
-
Wykonaj odczyt lub programowanie (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
♦ Jak Czytać – Tworzyć kopie zapasowe – Zapisać (kliknij tutaj, aby wyświetlić instrukcje).
Backup: Aby wykonać pełną kopię zapasową ECU, wybierz Kopia zapasowa w polu Odczyt i kliknij Odczyt.
Odczyt: Usuń zaznaczenie opcji Kopia zapasowa, wybierz komponent, który chcesz przeczytać, a następnie kliknij Odczyt.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Zapis: Usuń zaznaczenie opcji Przywróć, wybierz komponent, który chcesz zapisać, a następnie kliknij Zapisz.
Notka: Termin Mapy z boku komponentu wskazuje miejsce przechowywania map do sterowania silnikiem.
Restore: Aby przywrócić plik kopii zapasowej do ECU, wybierz Przywróć w polu Zapisywanie i kliknij Zapisz.
Okno kopii zapasowej
`
Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl