Protokół numer 184
Ten typ samochodów jest wyposażony w dwa ECU, Master i Slave, zawierające dwa identyczne pliki. Aby wykonać programowanie, wykonaj następujące kroki:
- Wybierz plik, który chcesz zaprogramować;
- Oprogramowanie zaproponuje Ci menu, w którym musisz wybrać typ ECU, Master lub Slave;
- Wybierz Master ECU i rozpocznij pisanie;
- Podczas procedury zapisu zmodyfikowanego pliku oprogramowanie poprosi o połączenie między dwoma pinami przekaźnika „immobilizera”. Poniżej znajduje się krótki opis sposobu postępowania:
W modelach F430 przekaźnik immobilizera znajduje się za siedzeniem pasażera (w innych modelach położenie może być inne). - Kontynuuj operację zapisu, postępując zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi przez oprogramowanie;
- Usuń połączenie między dwoma pinami;
- Powtórz procedurę programowania, ale tym razem musisz wybrać Slave ECU.

![]() |
![]() |
Kolor przekaźnika immobilizera może różnić się od tego pokazanego na zdjęciu: ważne jest aby przekaźnik był w takiej samej pozycji jak pokazany powyżej.

![]() |
![]() |
Wyjmij przekaźnik (w tym przypadku brązowy) i połącz pin 30 z pinem 87 tak jak na rysunku poniżej.

Ostrzeżenie: Oba ECU muszą być zaprogramowane, w przeciwnym razie silnik nie uruchomi się.
`
Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl