Protokół numer 302
Ostrzeżenie Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją. |
Identyfikacja, Odczyt i Zapis muszą być wykonane z ECU zainstalowanym w pojeździe.
Prawidłowe działanie tego protokołu komunikacyjnego nie jest gwarantowane w przypadku operacji wykonywanych, gdy ECU nie jest podłączone do pojazdu.
Ten protokół nie obsługuje odzyskiwania. W przypadku awarii komunikacji należy przywrócić ECU za pomocą narzędzia BDM.
Kompatybilne kable
- K4 Kabel 14P600KCK4
Connect the K4 cable to the diagnostic connector of the engine, following the pinout below:
Pin Kolor Opis Pin B Czerwony +12V Pin A Czarny Masa Pin H Zielony K-Line Złącze diagnostyczne silnika, przymocowane do płyty montażowej po stronie ECM (elektronicznego modułu sterującego) silnika, zostało oznaczone literą A na poniższym rysunku. Zamiast tego złącze pokazane jako B w drugim złączu diagnostycznym bez K-Line, znajdującym się z przodu modułu Vessel Interface Module (VIP).
OSTRZEŻENIE: Incorrect or poorly made connections may damage the ECU, often beyond repair. In no event shall we be liable for any damage caused to the ECU by wrong connections.
`
Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl