Protokół numer 391
Ostrzeżenie Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją. |
Continental (Siemens) SIMOS 8 CAN (VAG)
To ECU wymaga adaptera BootLoader Tricore do wykonania operacji odblokowania OBD2 w pamięci EEPROM.
Po tej operacji, wykonanej w trybie rozruchowym, można ponownie zainstalować ECU w pojeździe, aby wykonać operację odczytu / zapisu przez OBD.

Bootloader adapter 14P600BTLR
Na tego rodzaju ECU można korzystać tylko z połączenia bezpośredniego. Rama metalowa nie jest dostępna.

Kabel 14P600KT02 for direct connection
- Wyjmij ECU z pojazdu;
- Open the ECU, taking care not to damage the parts on the inside;
- Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
- Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
- Connect the ECU on the bench following the instructions below;
- Read the EEPROM selecting the corresponding item in the Tool:
- Select the item Reading EEPROM in the following submenu:
In this way you can obtain an EEPROM backup file, that allows you to restore the EEPROM to the original state selectin the item Write EEPROM in the same Tool menu. - After the EEPROM reading, you can select the Unlock ECU function.
-
Now you can reinstall the ECU on the car and go on with the usual read / write procedure in OBD mode.
ECU Connection for the bootmode unlocking procedure only.
- Connect the ECU to the bootloader adapter;
- Power up the bootloader adapter with a stabilized 12 V power supply;
- Podłączyć przewód 14P600KT02 to the 14P600BTLR adapter;
- Follow the instructions provided below.


- Solder a wire joining the two pins Boot indicated in the picture above;
- Solder a wire joining the two pins CNF1 indicated in the picture above;
- Podłączyć przewód 14P600KT02 to the connector of the ECU as shown in the pinout below.

Opis | Pin | Kolor |
+12V | Pin 64,87 | Czerwony |
Masa | Pin 2 | Czarny |
CAN-High | Pin 68 | Biały |
CAN-Low | Pin 67 | Zielony |
BOOT | Drut przylutowany do dwóch pinów | Szary z krokodylkiem |
CNF1 | Przylutowany kabelek | Niebieski z krokodylkiem |
`
Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl