Siemens / Continental SDI6
Porsche



Ostrzeżenie

Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją.

KORZYSTAJĄC Z NINIEJSZEGO PROTOKOŁU, POTWIERDZASZ PEŁNĄ I BEZWARUNKOWĄ AKCEPTACJĘ NINIEJSZEGO REGULAMINU, ZWALNIASZ NAS Z WSZELKIEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI I ZRZEKASZ SIĘ WSZELKICH PRAW DO DOCHODZENIA JAKIEGOKOLWIEK ODSZKODOWANIA.



Notka

Podczas zapisywania zmodyfikowanego pliku, przeliczenie sumy kontrolnej pliku może potrwać nawet kilka minut, w zależności od wydajności komputera.



Rekomendacje

  1. Wyjmij ECU z pojazdu;
  2. Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
  3. Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
  4. Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
  5. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  6. Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.

Instrukcje

  1. Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);

    ● Plug-in 272: SDI6 IROM TC1796 TPROT (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)

    Piny Boot można znaleźć po prawej stronie ECU.

    Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.

    ♦ Połączenie bezpośrednie

    Wymagane elementy:

    1. Zlutuj mostek na dwa pady programujące pokazanego na zdjęciu:




    2. Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu;
    3. Przylutuj lub dotknij igłą pin CNF1 pokazanego na zdjęciu:




    4. Connect the Tricore module 14P600BTLR to the tool, the AC Adaptor 1400SWALIM and the cable 14P600KT02;
    5. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 5,34,47 Czerwony, Pomarańczowy +12V
      Pin 1 Czarny Masa
      Pin 54 Biały CAN-High
      Pin 41 Zielony CAN-Low
      Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT
      Przylutowany kabelek Niebieski z krokodylkiem CNF1

    6. Remove all soldered wires and the bridge before re-installing the ECU on the vehicle.



  2. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  3. Make a backup copy of the EEPROM (click here for further information);

    Always make an EEPROM backup:

    1. Select Tool:




    2. Select Reading EEPROM:




    In the event that errors occur during programming, select Writing EEPROM from Tool menu to restore the EEPROM original file.

  4. Enable the communication with the ECU (click here for further information);

    To enable boot-mode communication and be able to read/write the ECU:

    1. Select Tool:




    2. Select ECU Data:




    Notice: This operation can take up to 15 minutes. To be performed the first time you work on the ECU only.

  5. Make a backup copy or read and write the ECU (click here for further information).

    Backup (click here for further information)

    To make a full backup containing all data of the memories on the ECU:

    1. Select Tool:




    2. Select Backup Read:




    To rewrite the backup file, and so restore the ECU to its original conditions, select Backup Write from Tool menu.

    Read and Write (click here for further information)

    Select Odczyt to read the file containing the maps for engine control.

    Select Zapis to write the modified file.





`

Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl

Ostatni czas zmiany strony: 2023-03-31 05:18:46

Kontakt



E-mail: lawniczak.sz@gmail.com

Telefon: +48 667 089 498

WhatsApp: +48 667 089 498