Siemens / Continental SDI6
Porsche
Ostrzeżenie Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją. |
Notka
Podczas zapisywania zmodyfikowanego pliku, przeliczenie sumy kontrolnej pliku może potrwać nawet kilka minut, w zależności od wydajności komputera.
Rekomendacje
- Wyjmij ECU z pojazdu;
- Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
- Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
- Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
- Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.
Instrukcje
-
Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);
● Plug-in 272: SDI6 IROM TC1796 TPROT (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)
Piny Boot można znaleźć po prawej stronie ECU.
Dostępne tryby połączenia Kliknij wybrany tryb, aby wyświetlić instrukcje.
♦ Połączenie bezpośrednie
Wymagane elementy:
- Infineon Tricore module 14P600BTLR
- Zasilacz 1400SWALIM
- Kabel 14P600KT02
- Drut lutowniczy
- Zlutuj mostek na dwa pady programujące pokazanego na zdjęciu:
- Przylutuj lub dotknij igłą pin Boot pokazanego na zdjęciu;
- Przylutuj lub dotknij igłą pin CNF1 pokazanego na zdjęciu:
- Connect the Tricore module 14P600BTLR to the tool, the AC Adaptor 1400SWALIM and the cable 14P600KT02;
- Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:
Pin Kolor Opis Pin 5,34,47 Czerwony, Pomarańczowy +12V Pin 1 Czarny Masa Pin 54 Biały CAN-High Pin 41 Zielony CAN-Low Przylutowany kabelek Szary z krokodylkiem BOOT Przylutowany kabelek Niebieski z krokodylkiem CNF1
- Remove all soldered wires and the bridge before re-installing the ECU on the vehicle.
- Wybierz odpowiednią wtyczkę;
-
Make a backup copy of the EEPROM (click here for further information);
Always make an EEPROM backup:
- Select Tool:
- Select Reading EEPROM:
In the event that errors occur during programming, select Writing EEPROM from Tool menu to restore the EEPROM original file.
-
Enable the communication with the ECU (click here for further information);
To enable boot-mode communication and be able to read/write the ECU:
- Select Tool:
- Select ECU Data:
Notice: This operation can take up to 15 minutes. To be performed the first time you work on the ECU only.
-
Make a backup copy or read and write the ECU (click here for further information).
♦ Backup (click here for further information)
To make a full backup containing all data of the memories on the ECU:
- Select Tool:
- Select Backup Read:
To rewrite the backup file, and so restore the ECU to its original conditions, select Backup Write from Tool menu.
♦ Read and Write (click here for further information)
Select Odczyt to read the file containing the maps for engine control.
Select Zapis to write the modified file.
`
Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl