TEMIC DDEC6
Mercedes-Benz / Freightliner



Ostrzeżenie

Aby skorzystać z tego protokołu należy wyjąć i otworzyć sterownik. Jest to ryzykowna operacja, którą należy wykonać z dużą ostrożnością, aby uniknąć nieodwracalnego uszkodzenia sterownika. W żadnym wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia powstałe podczas otwierania, podłączania, lutowaniem lub innymi krokami niezgodnymi z niniejszą instrukcją.

KORZYSTAJĄC Z NINIEJSZEGO PROTOKOŁU, POTWIERDZASZ PEŁNĄ I BEZWARUNKOWĄ AKCEPTACJĘ NINIEJSZEGO REGULAMINU, ZWALNIASZ NAS Z WSZELKIEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI I ZRZEKASZ SIĘ WSZELKICH PRAW DO DOCHODZENIA JAKIEGOKOLWIEK ODSZKODOWANIA.



Notka

Podczas zapisywania zmodyfikowanego pliku, przeliczenie sumy kontrolnej pliku może potrwać nawet kilka minut, w zależności od wydajności komputera.



Rekomendacje

  1. Wyjmij ECU z pojazdu;
  2. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  3. Zawsze wykonaj kopię zapasową ECU przed odczytem i/lub zapisem.

Instrukcje

  1. Podłącz ECU zgodnie z instrukcjami dostarczonymi dla każdego modelu sterownika (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia);

    ● Plug-in 461: TEMIC DDEC6 IROM TC1796 (klknij tutaj, aby uzyskać instrukcje dotyczące połączenia)





    Dostępne tryby połączenia Aby wyświetlić instrukcje, kliknij żądany tryb.

    ♦ Połączenie bezpośrednie for a full backup of the ECU and to read/write the map zone

    Wymagane elementy:

    1. Connect the Tricore module 14P600BTLR to the tool, the AC Adaptor 1400SWALIM and the cable 14P600KT02;
    2. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 7,11 Czerwony +12V
      Pin 5,17 Czarny Masa
      Pin 18 Zółty K-Line




    ♦ Połączenie bezpośrednie to restore the full backup of the ECU

    The programming pads can be found on the right side of the ECU.

    Wymagane elementy:

    1. Otwórz ECU, uważając, aby nie uszkodzić części w środku;
    2. Ponownie podłącz ECU do pojazdu i uruchom silnik, aby upewnić się, że nadal działa i nie został uszkodzony podczas otwierania;
    3. Ponownie wyjmij ECU z pojazdu;
    4. Desolder the Pin 3 pokazanego na zdjęciu:




    5. Solder a bridge between Pin 3 just desoldered and Pin 8 on the EEPROM, as pokazanego na zdjęciu:




    6. Connect the Tricore module 14P600BTLR to the tool, the AC Adaptor 1400SWALIM and the cable 14P600KT02;
    7. Podłączyć przewód 14P600KT02 do złącza ECU zgodnie z pinoutem poniżej:



      Pin Kolor Opis
      Pin 7,11 Czerwony +12V
      Pin 5,17 Czarny Masa
      Pin 18 Zółty K-Line

    8. Remove the bridge and resolder Pin 3 of the EEPROM back on the ECU board before reinstalling the ECU on the vehicle.



  2. Wybierz odpowiednią wtyczkę;
  3. Make a backup copy or read and write the ECU (click here for further information).

    Backup (click here for further information)

    To make a full backup containing all data of the memories on the ECU:

    1. Select Tool:




    2. Select Backup Read:




    To rewrite the backup file, and so restore the ECU to its original conditions, select Backup Write from Tool menu.

    Read and Write (click here for further information)

    Select Odczyt to read the file containing the maps for engine control.

    Select Zapis to write the modified file.





`

Revision 2023-03-31 © Szymon Ławniczak | www.GeoningSystem.pl

Ostatni czas zmiany strony: 2023-03-31 05:18:46

Kontakt



E-mail: lawniczak.sz@gmail.com

Telefon: +48 667 089 498

WhatsApp: +48 667 089 498